Ga naar inhoud


[Pioneer] Nog maar een keer dan...


EL PIÑO

Aanbevolen berichten

Is het nu wel of niet mogelijk om SCPC te ontvangen? De site van Dynamit geeft hier geen info over... Ik heb geprobeerd om de symbolrate 4340 (van TMF België) toe te voegen, maar als ik dan voor nieuwe zenders scan, krijg ik alleen de zenders met een brede symbolrate op de Eutelsat W2. Handmatig een freq. invullen en daar op laten zoeken werkt sowieso niet.. In één van de eerste versie's van Dynamit zat het wel, het heeft dus wel ooit gekund, kan ik dan niet de FW dermate wijzigen dat ook deze SR meegenomen wordt met het kanalen scannen

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


vvsection: Ik zal wel een domme vraag stellen, maar wat is SCPC ?

 

SCPC is een afkorting van Single Channel Per Carrier, wat inhoudt dat er één tv-zender (met evt. een radiozender) op een transponder zit. Deze transponders hebben dan ook lage symbolrates. Op de Astra zijn alle pakketen zenders MCPC wat Multiple Channels Per Carrier betekent, deze hebben dan ook symbolrates van 22.000 en 27.500 SPS (wat gelijk is aan resp. 44 of 55 Mbit). Er zijn natuurlijk ook MCPC zenders met hogere of lagere symbolrates. Kijk eens bij Lyngsat naar bijv. de Hotbird, als je wil weten wat ik bedoel, hier zitten beide op.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK bedankt voor de duidelijke uitleg.

 

Helaas kan ik je geen antwoord geven op jouw vraag.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...