Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat is het verschil tussen een RB6 en een RB7 kaart.Is het mogelijk dat bepaalde ontvangers enkel met een RB6 kaart werken.De RB6 kaart die niet door mij is opgeladen werkt perfect.

maar als ik een goldkaart RB7 met een goldprogrammer oplaad geeft de ontvanger wel beeld maar gaat regelmatig even op zwart. Ik heb een Prosat met irdeto embedded cam. De ontvanger moe een 'Check Card' melden, anders krijg ik totaal geen beeld. Kan iemand mij zeggen hoe ik met goldkaart en een goldprogrammer een perfecte kaart kan maken ?

Alvast bedankt

een goldprogrammez

Geplaatst:

RB6 en RB7 zijn I/O pennen van de gebruikte processor. In dit geval waarschijnlijk de PIC16F84.

De schrijver van de software kan in principe elke beschikbare I/O gebruiken voor de datacommunicatie tussen de processor op de kaart en de decoder. De meeste programmeurs gebruiken echter RB7, omdat dit nu eenmaal een soort van standaard is geworden. De plastic (gold)waferkaartjes gebruiken deze I/O.

Als je dus software gebruikt die gebruik maakt van RB6 zal deze dus niet werken op een plastic kaartje, maar zal je een printje moeten gebruiken waarvan je RB7 losneemt, en RB6 verbind met het I/O contact van de kaart.

Voor de pinout van de pic16f84 moet je even op de site van microchip kijken.

http://www.microchip.com/11110/pline/picmicro/category/digictrl/8kbytes/devices/16f84/index.htm

succes

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

rb6 is toch de 16c84,vroeger voor vc1/2

of d2mac?

dacht ik me te herinneren.

Geplaatst:

Klopt, bij de multimac software van Stegen kon je zelfs kiezen welke RB je kaartje gebruikte. Dit omdat sommige uit de GB afkomstige kaartjes (keymaster) RB6 gebruikten, en sommige RB7.

Ook oude kaartjes met een 16c84 en een 24c16 die voor het decoderen van BskyB gebruikt waren maakten gebruik van RB6.

De meeste software voor D2mac werd echter gemaakt voor gebruik met RB7. het simpelste was dan om het printbaantje van RB6 even door te krassen met een aardappelschilmesje, en via een draadje aan RB7 vast te solderen.

Voor meer info over de pinout moet je even op de link klikken van mijn vorige posting.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.