Ga naar inhoud


werking aansturing Stab motor


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een Hyundai HSS 1000ir met daaraan een Stab HH120 compatible motor.

 

Ik wil de motor ook aansturen met een Hauppauge nexus satelliet kaart voor de PC. Dit is al gelukt met de plugin DIXIE.

 

Ik zou graag de technische achtergrond weten hoe de motor wordt aangestuurd door de hyundai omdat het nog niet lukt om alles perfect aan te sturen.

 

De motor heeft 28 standaard ingestelde satelliet posities. Daarnaast ook nog 11 vrije posities.

 

In de hyundai heb ik de posities van de satellieten ingesteld. Deze echter niet op volgorde van de standaard ingestelde posities in de motor.

 

De software voor de satelliet kaart kan de motor wel aansturen volgens de vast ingestelde posities, alleen wil dit nu niet goed werken.

 

Hoe stuurt de Hyundai de motor aan? Gebruikt de hyundai de vooraf ingestelde posities? Programmeert de hyundai de door mij ingestelde posities in de vrije posities?

Ik denk zelf dat de hyundai steeds een commando stuurt naar de motor naar welke positie deze moet draaien onafhankelijk van vooraf geprogrammeerde posities.

 

Ik hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan geven. Ik krijg de configuratie wel aan de praat maar dit kost veel meer moeite en instellingen dan normaal gesproken nodig zou zijn.

 

Er is verder geen probleem met de opstelling of aansturing door de hyundai. Dat werkt prima. Het gaat mij om de technische achtergrond.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...