Gast Geplaatst: 24 november 2002 Geplaatst: 24 november 2002 Hallo lui ik ben al twee dagen bezig om mijn stap hh120 aan de praat te krijgen ik volg alles via het boekje.Paal is ook waterpas wie heeft dit al uitgevoerd op zijn manhattan alle advies is welkom. Groeten Decophil.
rudolfdebeer Geplaatst: 24 november 2002 Geplaatst: 24 november 2002 Wat is precies het probleem? Rudolf Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Gast Geplaatst: 24 november 2002 Geplaatst: 24 november 2002 Probleem is nogal veel. Over wat betreft het uitrichten zijn we al uit maar het menu geeft antal problemen.We gaan als volgt tewerk:we richten eerst alles uit we wonen in Tiel long en lat weten we dan even het rekensommetje zoals in beschrijving en we komen uit op:elevatie motor 52 grd en schotel 22 grd.We zetten richten dan via menu diseq 1.2 de schotel handmatig naar sirius, maar als we dit doen stopt de schotel niet meer en blijft hij naar het oosten draaien op moment als wij niets doen.Het signaal komt wel maar doordat de schotel blijft draaien verdwijnt hij ook weer.Waardoor blijft de motor door draaien waarom stopt hij niet als wij de knopjes niet meer bedienen, ligt dit a:aan de ontvanger (Manhattan 5800) of b:omdat wij de knop lang vasthouden.Het probleem is gewoon dat als het signaal goed is z'n 86% kwaliteit is dan 100% de rotor blijft draaien in de gekozen richting. Hopelijk genoeg info zo? p.s uit handleiding van Manhattan wordt je niet veel wijzer deze is zeer sumier en niet in Nederlands. Greetz Decophil
Gast Geplaatst: 24 november 2002 Geplaatst: 24 november 2002 Uitrichten op de Sirius doe je niet via de receiver maar manueel. Dwz dat jij zelf met de schotel moet bewegen tot je signaal hebt en niet via het menu van de receiver. Verder zijn er problemen betreffende het vastleggen van de sat-posities maar daar kan je beter bij het juiste forum je vraag stellen.
Gast Geplaatst: 24 november 2002 Geplaatst: 24 november 2002 Hoi, Er staat volgens mij iets niet goed in je instellingen. Je kunt in je menu het Nul punt vastleggen dit is voor ons de sirius op 5 graden oost. Stel daarna je meest oostelijke positie in b.v turksat 42 graden oost. Vervolgens een meest westelijke b.v panamsat 45 graden west. Verzeker je ervan dat je paal 100 procent waterpas staat. Plaats nu de schotel op de rotor,als je vanachter de rotor kijkt moet deze exact in een loodrechte lijn op de rotor staan. Je positie van je rotor staat goed (52graden),de elevatie hoeken op de schotels met de graden uitlezingen wisselen nog wel eens,ik zet de schotel altijd ietsje onderuit d.w.z net niet horizontaal. Zet de rotor "los-vast" d.wz zorg dat je het geheel met een beetje kracht kunt verzetten. Dit doe je voor de bevestiging om de hoek van de schotel te kantelen ook. Zorg ook dat je rotor op de nul graden positie staat. Als je in je menu je lnb instellingen op de juiste wijze hebt gezet,ga je vervolgens naar "kanaalkiezen". Trek de cursor naar beneden en zet hem op het derde veld. Hier kun je n.l de satelliet instellen die je gaat vastleggen in dit geval dus de sirius. Zoek hier de sirius. Trek je cursor weer naar beneden en zet hem op "Disecq 1.2" Druk nu op de "oke "toets en rechts bovenin zie je een veld verschijnen. Druk nu rustig de rotor(lees het geheel dus rotor en schotel) in de 5 graden oost positie. Een kompas kan hier uitkomst bieden. Als je je t.v kunt zien is dit nog gemakkelijker je kunt dan n.l de signaal meter zien. Ben je niet in de gelegenheid om je t.v te zien dan is een satfinder een uitkomst,dit is een apparaatje wat je tussen je coax kabel zet waarop je o.a een signaal uitslag te zien krijgt. Je zal waarschijnlijk je schotel een keertje iets omhoog of omlaag moeten drukken om de sirius te pakken maar dit lukt meestal al gauw. Eenmaal gevonden zet je het geheel (goed) vast op een maximale signaal uitslag[/b Sla nu deze positie op als sirius(je trekt de cursor in het menu,tje rechtsbovenin naar beneden). Druk hier op opslaan. Als je nu een aantal keren op exit drukt zal de deco deze info opslaan en automatisch opnieuw opstarten. Zet hem nu op een kanaal op de sirius satelliet en je zal beeld hebben. Geef mij ff een respons of dit alles gelukt is dan gaan we later verder met deel twee. Suc6, Piet
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen