Ga naar inhoud


Netwerkkaart fixed instellen


-Neo-

Aanbevolen berichten

Gisteren mijn oude 10Mb hub vervangen voor een Edimax 8 poorts switch. De switch werkt prima met al m'n PC's. Helaas echter niet met de dreambox. Volgens de switchlampjes heeft hij wel gewoon connectie op 100Mb maar vervolgens is de dreambox niet te pingen. Zet ik de dreambox samen met m'n PC weer terug in de oude hub werkt hij weer prima.

 

Nu is het zo dat het regelmatig voorkomt dat de autonegotiate funktie voor half of full duplex tussen een switch of netwerkkaart niet altijd goed gaat. Ik heb het vermoeden dat hier ook zoiets speelt. Oplossing is dan altijd om je netwerkkaart fixed op half of full duplex in te stellen.

 

De hamvraag: Kan iemand mij vertellen hoe ik de netwerkkaart van de dreambox op fixed half/full duplex kan zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


appien, bedankt voor je reactie. Het is inderdaad zo dat de netwerkkaart dat zelf zou moeten detecteren. Hiervoor is er een bepaald auto negotiate protocolletje. Nu werk ik zelf in netwerkland en daar ben ik ook meerdere malen tegen incompatibiliteit aangelopen rondom dat auto negotiate. Toevallig heeft laatst een collega van mij dit weer uitgezocht voor een Cisco 3550 switch in combinatie met een 3com kaartje. Wij zetten de duplex mode dan ook altijd op fixed om dergelijke problemen te voorkomen. Helaas kan dit niet met de switch die ik heb maar dan biedt het fixed instellen van de netwerkkaart altijd nog soelaas. Juist dat laatste wil ik zien te bewerkstelligen op de dreambox. In linux geef je normaal gesproken een parameter mee met het laden van de driver b.v.: modprobe netwerkkaartje.drv full_duplex=1 waarbij nul dan meestal autonegotiate is en 1 fixed full duplex. Ik vraag me echter af hoe dit in de dreambox image te regelen is.

 

Het is trouwens inderdaad zo dat in mijn 3com hubje de dreambox wel direct werkt. Die hub ondersteunt geen full duplex en dus kan ik daar ook geen probleem mee verwachten. Ik had nu echter juist een Edimax switchje op de HCC gekocht om op 100Mb full duplex films op de PC te kunnen opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...