Ga naar inhoud

Prestaties Triax 88 cm verschillend per exemplaar?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@jacoboot

Ik houd het kort de boodschap is nu wel duidelijk voor voor jouw en mij, en inderdaad er zijn heel veel factoren die meetellen en dat is nu duidelijk geworden denk ik voor een ieder die dit forumdeel gelezen heeft.

Ik begrijp je wel en je stellingen kloppen ook wel maar soms pinnen we ons vast op iets specifieks terwijl er meer meeteld, maar het moet toch nu wel duidelijk zijn, en het lijkt me beter om dit topic maar te sluiten.

wat betreft dbi-db wordt een discussie zonder einde omdat daar ook weer diverse dingen bijkomen maar kort de uitleg,

de straler/antenne versterking wordt weergegeven in dbi of dbd (db) en heeft te maken met de gebruikte referentie bij meting en dbd is de werkelijke waarde die teld en verschild z'n 2,5-3 db t.o.v. dbi enwel minder. hierdoor is het voor fabrikanten dus interesanter om dbi waarden op te geven, maarrr bij schotels komt er weer meer bij kijken en zo blijven we dus doorgaan.

dbi= gain t.o.v. isotroop

dbd= gain t.o.v. dipool

maar bij schotels worden verschillende feeder methoden gebruikt en hierdoor zijn beide waarden weer van toepassing kortom laten we dit topic maar sluiten.

het is echter wel leerzaam..

groetjes jan,

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen