Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo ik ben dimitri ben nieuw hier val maar gelijk met de

deur in huis misschien weet 1 van jullie dit heb windows ME

op een pentium 3 draaien 733 133mhz mijn vraag is deze ken ik via mijn bios mijn computer sneller laten draaien en

waarin moet ik dan wezen en hoe graag hoor ik bericht van

jullie bvd dimitri

Geplaatst:

Dat ligt maar helemaal aan het merk motherboard dat je hebt en of ie ook 'overclocken' ondersteund.

Uiteraard kun je je P3 sneller laten draaien. Ik ken mensen die em zonder problemen op een ruime Gig hebben draaien.

Voorwaarde is wel dat de koeling optimaal moet zijn. Hij mag (voor een goeie werking) niet echt warmer worden dan zo'n 60 graden (en dat is al heel fors voor een Intel processor met goeie koeler,.)

AMD's worden over het algemeen warmer.

LET OP dat je hem dus niet TE WARM laat worden want dan is het gedaan met je processor !

Op de betere motherboards zit veelal een overclock functie (Asus, MSI, Gigabyte etc) en daar kun je jumperless de clockfreq. aanpassen. Dus 140 Mhz ipv. 133 en dan ligt het dus maar aan de multiplier wat je 'opbrengst' is.

In jouw geval dus 5,5 x 133 Mhz.

Mooier is het dus om een CPU te hebben met een hoge multiplier zodat je b.w.v. spreken 17x xxx Mhz kan overclocken.

Geplaatst:

ha ozzo bedankt voor je antwoord heb inderdaad een pentium

133 nou zat ik in mijn bios tekijken en keek even bij

power manegement setup in de throttle slow clock ratio

daar stond mijn computer op 50-56 25 maar ken ook nog hoger

kan ik daar ook meer snelheid uithalen of moet ik daar uitblijven gr dimitri

Geplaatst:

powermanagement heeft niets meer overclocken te maken dus daar zou ik lekker niks aan veranderen.

Je moet het dus in de FSB settings zoeken.

Welk merk motherboard gebruik je ? met welke BIOS versie ? (staat als tweede regel bij het opstarten en anders als onderste regel in je opstartscherm (waar ie het geheugen telt...) druk om dat te zien ff op pauze als ie zijn geheugen aan het tellen is...

Geplaatst:

hai ozzo hebff geduutd maar heb het gevonden mainboard

is een micro atx va 3 daarboven in handleiding staat

MS 6198 de bios is een american megatrends hopelijk heb je hier iets aan BVD dimitri

Geplaatst:

Dan moet het het volgende boardje zijn :

Specifications

Main Manufacturer Sku MS-6198

Brand Micro Star

Product Line Socket 370 Celeron

Model MS-6198

Motherboard chipset VIA Apollo Pro 133

Motherboard Form Factor Micro ATX

Interface Type IDE / EIDE

Operating System Compatibility PC

2nd Storage Controller Type None

Networking Type None

Processor Processor Type Celeron, Pentium III

Number of Processors 0

Maximum Number of CPUs 1

Ram RAM Type SDRAM

Maximum Supported RAM 1 GB

Om deze te kunnen overclocken bestaat een programmaatje, speciaal voor MSI motherboards : http://download.msi.com.tw/support/swr_exe/FuzzyLogic445.exe

Hiermee kijkt ie REALTIME wat ie kan doen. Kijk, als je hem gedownload hebt en geinstalleerd, mee tot hoever ie kan overclocken. Onthoudt waar het programma 'vast loopt' en je hebt de maximale waarde voor je overclock settings.

Deze voer je in Fuzzy Logic gewoon in na het rebooten, drukt op SAVE en je systeem wordt softwarematig overclocked door de MSI software tijdens je windows sessies..

suc6!

Geplaatst:

nou ozzo een heel verhaal ga het ff uitproberen en kijk wat ie doet lukt het niet heb ik pech gehad anders koop ik wel een andere prosessor bedankt voor de moeite

zal je gerust nog wel een keer tegen komen gr dimitri

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen