Gast Geplaatst: 24 november 2002 Geplaatst: 24 november 2002 hallo ik ben dimitri ben nieuw hier val maar gelijk met de deur in huis misschien weet 1 van jullie dit heb windows ME op een pentium 3 draaien 733 133mhz mijn vraag is deze ken ik via mijn bios mijn computer sneller laten draaien en waarin moet ik dan wezen en hoe graag hoor ik bericht van jullie bvd dimitri
Gast Geplaatst: 24 november 2002 Geplaatst: 24 november 2002 Dat ligt maar helemaal aan het merk motherboard dat je hebt en of ie ook 'overclocken' ondersteund. Uiteraard kun je je P3 sneller laten draaien. Ik ken mensen die em zonder problemen op een ruime Gig hebben draaien. Voorwaarde is wel dat de koeling optimaal moet zijn. Hij mag (voor een goeie werking) niet echt warmer worden dan zo'n 60 graden (en dat is al heel fors voor een Intel processor met goeie koeler,.) AMD's worden over het algemeen warmer. LET OP dat je hem dus niet TE WARM laat worden want dan is het gedaan met je processor ! Op de betere motherboards zit veelal een overclock functie (Asus, MSI, Gigabyte etc) en daar kun je jumperless de clockfreq. aanpassen. Dus 140 Mhz ipv. 133 en dan ligt het dus maar aan de multiplier wat je 'opbrengst' is. In jouw geval dus 5,5 x 133 Mhz. Mooier is het dus om een CPU te hebben met een hoge multiplier zodat je b.w.v. spreken 17x xxx Mhz kan overclocken.
Gast Geplaatst: 24 november 2002 Geplaatst: 24 november 2002 ha ozzo bedankt voor je antwoord heb inderdaad een pentium 133 nou zat ik in mijn bios tekijken en keek even bij power manegement setup in de throttle slow clock ratio daar stond mijn computer op 50-56 25 maar ken ook nog hoger kan ik daar ook meer snelheid uithalen of moet ik daar uitblijven gr dimitri
Gast Geplaatst: 24 november 2002 Geplaatst: 24 november 2002 powermanagement heeft niets meer overclocken te maken dus daar zou ik lekker niks aan veranderen. Je moet het dus in de FSB settings zoeken. Welk merk motherboard gebruik je ? met welke BIOS versie ? (staat als tweede regel bij het opstarten en anders als onderste regel in je opstartscherm (waar ie het geheugen telt...) druk om dat te zien ff op pauze als ie zijn geheugen aan het tellen is...
Gast Geplaatst: 24 november 2002 Geplaatst: 24 november 2002 hai ozzo hebff geduutd maar heb het gevonden mainboard is een micro atx va 3 daarboven in handleiding staat MS 6198 de bios is een american megatrends hopelijk heb je hier iets aan BVD dimitri
Gast Geplaatst: 24 november 2002 Geplaatst: 24 november 2002 Dan moet het het volgende boardje zijn : Specifications Main Manufacturer Sku MS-6198 Brand Micro Star Product Line Socket 370 Celeron Model MS-6198 Motherboard chipset VIA Apollo Pro 133 Motherboard Form Factor Micro ATX Interface Type IDE / EIDE Operating System Compatibility PC 2nd Storage Controller Type None Networking Type None Processor Processor Type Celeron, Pentium III Number of Processors 0 Maximum Number of CPUs 1 Ram RAM Type SDRAM Maximum Supported RAM 1 GB Om deze te kunnen overclocken bestaat een programmaatje, speciaal voor MSI motherboards : http://download.msi.com.tw/support/swr_exe/FuzzyLogic445.exe Hiermee kijkt ie REALTIME wat ie kan doen. Kijk, als je hem gedownload hebt en geinstalleerd, mee tot hoever ie kan overclocken. Onthoudt waar het programma 'vast loopt' en je hebt de maximale waarde voor je overclock settings. Deze voer je in Fuzzy Logic gewoon in na het rebooten, drukt op SAVE en je systeem wordt softwarematig overclocked door de MSI software tijdens je windows sessies.. suc6!
Gast Geplaatst: 24 november 2002 Geplaatst: 24 november 2002 nou ozzo een heel verhaal ga het ff uitproberen en kijk wat ie doet lukt het niet heb ik pech gehad anders koop ik wel een andere prosessor bedankt voor de moeite zal je gerust nog wel een keer tegen komen gr dimitri
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen