Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb met DVD2SVCD dit weekend gepoogd een SVCD van een DVD te maken. Het ging om een DVD met daarop 6 afleveringen van een bekende engelse serie. Ik heb daarbij de guide gebruikt die te vinden is op de site van DVD2SVCD. Ik heb gebruik gemaakt van TMPGEnc. Het hele proces is zonder foutmeldingen verlopen, toch is het resultaat niet wat ik verwachtte:

1. Van de 6 afleveringen is alleen aflevering 3 op de SVCD gekomen. Waarom alleen deze is mij onduidelijk.

2. Ik heb gekozen voor nederlandse ondertiteling. Dit resulteert in een groot aantal BMP bestanden met daarin de ondertiteling. Deze bestanden zijn later via een multiplex verwerkt. Op de SVCD staat echter geen ondertiteling, of staat deze soms onder de afbeelding en is daarom niet zichtbaar?

3. Ik wil net als bij DVD de hoofdstukken (afleveringen) kunnen kiezen. Is dit met SVCD wel mogelijk?

4. TMPGEnc heeft op 1 aflevering van 33 minuten ruim 5 uur staan stampen. In een eerdere poging heb ik TMPGEnc gebruikt waarbij ik zelf alle parameters van TMPGEnc heb ingesteld. Een fragment van 20 minuten werd in 17 minuten gecodeerd. Dat is nogal een verschil. Wat heb ik met DVD2SVCD fout gedaan?

5. Moet je een de-interlace gebruiken of maakt dat niet uit?

Wie helpt me verder?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

als je dvd2svcd op dvd zet bij misc en dan de ifo inlaad hoeveel minuten staan er dan bij conversion en je kunt beter cinemacraft encoder gebruiken deze is sneller ...die bmp`s bij de subs is noormaal deze moet je ook niet verwijderen voordat de film klaar is...wat selecteer je bij rip subs cvd-svcd-of permanend...en die moet op no deinterlacing staan..

Geplaatst:

Na inladen IFO staat er ook inderdaad 33 min. Ben er achter dat DVD2SVCD maar 1 aflevering van de DVD haalt. Heb een andere ripper geprobeerd, die heeft hetzelfde probleem. Maar met deze ripper kan ik ook kiezen welke files ik van de DVD wil halen. Dat is nu dus wel gelukt. Nu staan er dus 6 aflveringen van 30 minuten in dat dropdown lijstje na inlezen IFO.

Voor de subs had ik SVCD gekozen, je zou immers 2 talen ondertitels moeten kunnen kiezen? Heb in middels permanent geprobeerd, die zijn wel zichtbaar maar in een guide stond dat dit toch eigenlijk niet de bedoeling is.

Dus de-interlacing gebruiken en VBR-2 pass.

En toen ging TMPGEnc aan de gang. Geschatte tijd 27 uur!!! En dat met een 2.4 Ghz machine? Da's niet echt acceptabel. Doe ik nog iets fout of toch die andere decoder gebruiken?

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

Ik heb dit programma ook in mijn bezit!!

Kun je met dit programma een dvd omzetten naar een VCD (met hoofdstukken)

Zodat je het volgende hoofdstuk kunt kiezen??

Waar kan ik de juiste instellingen vinden...en een uitvoerige handleiding??

Geplaatst:

de-interlacing moet no de-interlacing zijn en svcd subs kun je maar op een paar dvdspelers kijken de meeste =/- 85 % kan wel cvdsubs aan dit zijn switchable subs dat betekent dat je ze aan en uit kunt zetten permanend subs kun je niet uitzetten

Geplaatst:

Ok. De PC staat nu ruim 18 uur te stampen op 105 minuten jiskefet. Even als probeerseltje. Dus nog geen ondertiteling. De volgende keer probeer ik VCD ondertiteling. Ik had dus no de-interlace moeten kiezen. Nou ja, ik heb begerepen dat het resultaat beter zou worden maar het kost natuurlijk ook de nodige rekentijd.

Geplaatst:

Ik mis bestandje `` inverse telecine.dll``

kan iemand het even opsturen...of zeggen waar ik het kan downloaden!!!

bijvoorbaat dank

Geplaatst:

wat is de configuratie van je computer en heb je nu permanend subs gepakt

Geplaatst:

Nee, Jiskefet is nederlands he. Zit helemaal geen ondertiteling op de DVD.

Ik heb een Dell 2,4 Ghz met 512 mb. DVD-rom en CD-RW

Volgende film probeer ik iets met ondertiteling. Ik probeer eerst echter die 18 uur wat naar beneden te brengen. Het resultaat op 2 CD-R was redelijk. Zo hier en daar wat springers en de hoofdstukken werken niet echt lekker. Heeft denk ik iets met PBC te maken.

Geplaatst:

ik heb een amd 2000 en zet een film om van 1 1\2 uur in +\- 2 uur

Geplaatst:

Ik weet ook niet wat ik fout doe. Misschien de de-interlace?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen