Crash-Dummy Geplaatst: 25 november 2002 Geplaatst: 25 november 2002 Hallo luitjes ik ben nu al enkele dagen aan het stoeien met mijn dreambox, heb telefoon,croslinkcable,nulmodemkabel. en alles al geprobeert, onder xp en me geprobeerd maar dat kreng wordt niet gevonden. mijn laptop geeft wel status van verbinding aan (LAN). Heb mijn dreambox een ip adres gegeven en een netmask. nameserver en gateway gewoon op nul en kruisje bij configure network. wie heeft hier de juiste beschrijving voor. ben even de kluts kwijt. Harry
GoGoHaRrY Geplaatst: 25 november 2002 Geplaatst: 25 november 2002 Ik heb op mijn site een uitleg staan over het een en ander. Het IP-Adres van de Dreambox moet namelijk afgestemd zijn op het IP Adres van de PC. Xtrend ET9000, Samsung UE40D6200, Onkyo TX-NR818, Yamaha YST-SW515
Crash-Dummy Geplaatst: 25 november 2002 Auteur Geplaatst: 25 november 2002 zou je mij kunnen mailen alvast bedankt [color:"red"] [/color]
Gast Geplaatst: 25 november 2002 Geplaatst: 25 november 2002 Crosslinkkabel moet je gebruiken. Voor het uploaden van nieuwe firmware moet ook de nulmodemkabel verbonden zijn. Heb je al eens geprobeerd om de dreambox te openen via dreamedit, als dat werkt dan doet ie het. In mijn XP staat de dreambox ook niet als een aparte locatie in het netwerk, maar is verder wel gewoon te vinden. Probeer maar eens in netweklocaties het IP van de dreambox in te typen, kijken wat ie dan doet. Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat je lokale IP's moet gebruiken. nameserver zou ik gewoon op 127.0.0.1 zetten. je kunt trouwens ook testen of het werkt via telnet: start telnet (gewoon in de uitvoeren / of msdosprompt intypen) en typ "o xxx.xxx.x.x.xx" (ip dreambox op xxx.xxx.x.x.xx) en zonder " natuurlijk. Dan zie je gelijk of ie gevonden is. Je kunt trouwens via telnet mooi je doos browsen etc. via dreamedit kunt je (beperkt) ftp'en en wanneer je in internet explorer het ip intypen dan krijg je de configurtie en harddisk directory die geshared staan op de dreambox, en als je //dreambox intyped (meen ik) krijg je de remote-enigma pagina waarmee je van achter je PC zenders kunt wisselen en volume aanpassen etc. kijk maar eens. Bij mij wordt de dreambox in elk geval niet als apart systeem weergegeven in het netwerk, werkt echter wel. Greetz Guido.
Crash-Dummy Geplaatst: 25 november 2002 Auteur Geplaatst: 25 november 2002 zal dit proberen alvast bedankt voor detips
Gast Geplaatst: 25 november 2002 Geplaatst: 25 november 2002 zit ook op de telefoon en krijg mijn dreambox ook niet in het netwerk heb het ook zo gedaan met dreamedit krijg ik hem ook niet aan de praat en telnet ook niet snap het niet heb een 100mb netwerkkaart ben ook ten einde raad
GoGoHaRrY Geplaatst: 25 november 2002 Geplaatst: 25 november 2002 IP Dreambox : 192.168.0.2 Subnet Dreambox : 255.255.255.0 Gateway Dreambox: 192.168.0.1 DNS Dreambox: 192.168.0.1 IP Computer 192.168.0.1 Subnet Computer : 255.255.255.0 Dit is een instelling voor als de Dreambox geen verbinding met internet hoeft te maken, en de PC de netwerkkaart niet gebruikt om te internetten. Xtrend ET9000, Samsung UE40D6200, Onkyo TX-NR818, Yamaha YST-SW515
tCC Geplaatst: 25 november 2002 Geplaatst: 25 november 2002 dan hoef je dus ook geen gateway en dns in te vullen domme vragen bestaan niet, domme mensen wel.
GoGoHaRrY Geplaatst: 25 november 2002 Geplaatst: 25 november 2002 Citaat: dan hoef je dus ook geen gateway en dns in te vullen Klopt ! Maar, standaard staat de Gateway op 127.0.0.1 wat localhost is, wat een nadelig effect kan hebben op0 verbindingen naar buiten de Dreambox. Xtrend ET9000, Samsung UE40D6200, Onkyo TX-NR818, Yamaha YST-SW515
Crash-Dummy Geplaatst: 14 december 2002 Auteur Geplaatst: 14 december 2002 Hallo luitjes, heb het nu eindelijk voor elkaar. mijn dank voor jullie aanwijzingen. Ik miste er nog een paar. Mijn Tcp/ip instelling moest nog even bijstellen, deze stond op automatisch.En als je je bestanden in de dreambox wil zien met een telefoon aansluiting moet je eerst even een internet verbinding maken.Dus ik ben gered en kan nu verder stoeien. thanx, DJ-Harry
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen