Ga naar inhoud


Post deleted by Toxic[Q]


GoGoHaRrY

Aanbevolen berichten

Yup, De dreambox mount zelf, na een cold-boot, de Compact-Flash in /hdd. Wat niet echt handig is om dingen op te nemen naar de PC via het netwerk. Daarom heb ik op de PC een NFS share movie gemaakt en mount ik die weer in /hdd/movie zodat ik en de Compact-Flash heb en de mogelijkheid om dingen op te neman via het netwerk. Ik vraag me ook af wat de Dreambox doet als er en een Compact Flash kaartje in zit en een Harddisk.

 

Citaat:
Denk je dat het mogelijk is een network boot te maken waarmee het nog gemakkelijker is om wijzigen te maken (bv. tftp)?

 

Ja, het is mogelijk om de Dreambox via het netwerk te laten booten. Ik weet alleen nog niet wat daar prcies voor nodig is. In het BIOS van de dreambox is namelijk het netwerk als boot-device te kiezen, als ik die actief maak probeert de Dreambox een verbinding te maken met een bootp server (en die heb ik niet draaien). Dit is waarschijnlijk een stuk makkelijker dan telkens een andere image flashen.

Xtrend ET9000, Samsung UE40D6200, Onkyo TX-NR818, Yamaha YST-SW515

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Die vraag heb ik ook al diverse malen gesteld maar nooit een antwoord op gekregen. Het moet haast wel dat de Dreambox een BIOS heeft. Da's het hart van de meeste apparaten en aangezien een Dreambox toch vrij veel wegheeft van een PC (hardisk, geheugen, Linux, USB, Ethernet, etc) zou er toch wel ergens een moeten zitten. Maarja, hoe daar in te komen? Wellicht via het toetsenbord dat iets meer signalen uit kan zenden naar de Dreambox...

 

Greetz

 

 

MadMan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo GoGoHarry,

 

Kun je misschien het 1 en ander op 1 rijtje zetten, het wil maar niet lukken.

Ik copieer (put in binary mode) vanuit een ftp sessie van linux 8 de un/mk-camfs + de image file naar de hdd van de dreambox, maar als daar eenmaal de un/mk-camfs files staan kan ik er vanuit de dreambox niets mee doen (mkcramfs: No such file or directory)??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent als root ingelogd in Linux, als je dan dingen wilt starten in de de directory waar je staat moet je ervoor ./ typen .......

 

Als je dus het programma 'helloworld' wilt opstarten word het ./helloworld

 

(Dit is vrij elementaire Linux kennis, wees erg voorzichtig met het zomaar aanpassen van dingen. )

Xtrend ET9000, Samsung UE40D6200, Onkyo TX-NR818, Yamaha YST-SW515

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...