Ga naar inhoud


[Pioneer] Corrupte DBR110............


Gast

Aanbevolen berichten

Beste mede-satters!

Ik heb sinds vorige week een groot probleem met m'n DBR-S110NL

(Gepatched met DYNAMIT 5.00 NEDERLANDS BCT-1530/DBR-S210*/DBR-S110*).

Vorige week woensdag:

Mijn deco begon te "storen", beeld begon te schokken na 3 a 4 minuten aan gestaan te hebben en werd daarna zwart. Deco reageerde ook nauwelijks meer op afstandsbediening. Na de deco weer aan/uit gezet te hebben met de knop (dus niet afst.bed), functioneerde ie weer voor een paar minuten en dan treedde weer 't zelfde probleem op.

 

Zaterdag:

Deze situatie heb ik tot zaterdag afgewacht en daarna uit wanhoop het volgende bestand geupload via Pionero m.b.v. JTAG: Marc Zeguers BCT-15XX Settings (18/11/02).

Dit had tot gevolg dat de deco niks meer deed, in ieder geval geen beeld meer gaf. Zondag heb ik getracht de firmware en eeprom opnieuw te laden in de deco en tot mijn grote verbazing lukte dit.

Heb toen meteen maar de DYNAMIT 5.12 ENGLISH (BCT-1530/DBR-S210*/DBR-S110*) en eepromNoEPG15_satori.txt geladen. Dit ging nog goed, hoewel ik erg veel problemen had om de deco in service mode2 te krijgen!!

Bij aansluiting had ik echter nog geen beeld, niks, nada, noppes...

 

Zondag:

Dan maar terug naar de vorige firmware van DYNAMIT 5.00 NEDERLANDS (BCT-1530/DBR-S210*/DBR-S110*) en EEPROM, echter ook dit had geen goed resultaat tot gevolg...

 

Maandag:

Krijg de deco na heel vaak proberen en prutsen eindelijk in service mode en kan eeprom lezen. Is me zelfs gelukt om eeprom (eepromNoEPG15_satori.txt) via serieel te schrijven naar deco. Dus, deco aan TV gehangen, maar ook nu

geen resultaat. Krijg de deco niet aan en blijft in standby mode staan. Daarna deco weer aan PC gehangen met Pionero.

Echter, als ik dan deco uit en aan zet, opnieuw eeprom uitlees, zit er geen eeprom meer in..?!?!? Die is leeg hoewel ik na twee keer geschreven te hebben de bevestiging krijg dat eeprom geschreven is.

Ben toen verder gaan kijken en zag dat de meeste zaken in de deco er corrupt uit zien:

- Kanalentabel opnieuw geschreven en zie bij het ophalen ervan alleen vreemde karakters, ziet er niet goed uit.

- eeprom alweer leeg

 

De communicatie tussen deco en PC gaat goed, kan alles lezen en schrijven tot dusver en JTAG functioneert ook. Echter, het ziet er naar uit dat de deco "corrupt" is. Heeft dit iets met de bootloader te maken..?

 

Wie heeft hier een soort gelijke ervaring mee of weet hoe dit op te lossen is.....?

 

 

Thanks,

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo Luc, Het lijkt er op dat je bootloader gewoon aanwezig is, anders zou je niet kunnen lezen en schrijven met Pionero. Probeer inderdaad Alfred zijn voorstel. In Pionero eeprom sectie: kies erase. Alles wordt dan 0xff. Schrijf deze naar de deco. Daarna deco opnieuw opstarten. Als je firmware goed is zou je deco in het menu moeten opstarten. Daarna de eeprom opnieuw laden en sturen.

 

Zet de deco NIET in service mode, want elke keer als je dat doet wordt de eeprom gedeeltelijk gewist en als je via jtag schrijft dan gaat dat meestal toch wel goed.

 

Achtergrond service mode:

Als je de deco in service mode zet, dan zal de interne processor je flash niet benaderen en dus kan Pionero ongestoord schrijven. Als je de deco niet in servicemode zet werkt je deco gewoon door en loop je kans tegelijkertijd op hetzelfde geheugen te werken. Als zo'n conflict optreedt dan stop Pionero met laden, maar dan begin je gewoon opnieuw. Je zult zien dat je beeld bevriest als je gaat schrijven, dat is normaal.

 

Succes,

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zonet de eeprom gewist, kreeg daarna ook scherm met alles 0xff. Daarna EEPROM opnieuw geladen en deco aan TV gehangen. Deco springt wel aan, kan ook kanalen wisselen, echter geen beeld/geluid en kan ook niet in menu komen met afst.bed.....?!?

 

 

Groetjes,

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luc, Goede zaak. Het gaat de goede kant op.

 

Je hebt 2 alternatieven:

Alternatief 1) Je start je deco op in service mode 2. Daarna de deco weer uit en aan zetten. Dan hoor je het initiele menu te krijgen en kun je je kanalen gaan scannen.

Alternatief 2) Je moet nu een kanalenlijst laden, die bij de eeprom hoort. Daarna je deco opnieuw starten en alles zou moeten werken.

 

Groeten,

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satori,

 

Het volgende probleem dient zich alweer aan... Probeer zonet de deco aan de pc te hangen en de deco "aan" te zetten, reageert nu nergens meer op (niet op toetsen voor op deco, nog op afst.bed). Kan nu dus relatief weinig met Pionero...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De naam van de eeprom doet vermoeden dat je de kanalenlijst bij M_Z gehaald hebt. De eeprom heb ik in de testfase bijgeleverd. Er zijn in het begin een paar kleine probleempjes met die lijst geweest, dus je zou een verkeerde versie kunnen hebben. De huidige versie die bij M_Z staat zou goed moeten zijn.

Vertrouw je het niet helemaal, dan zou je bij Crazy Ivan kunnen kijken. Kies links op het scherm voor satellite settings, selecteer 'Pioneer' en kies voor de 110 files. Dit is mijn oude vertrouwde settinglijst, die bij veel mensen lang goede diensten heeft bewezen. Hij is niet helemaal up to date, maar is bewezen reproduceerbaar.

 

Het vermoeden bekruipt me dat er toch wat anders aan de hand zou kunnen zijn, omdat het 't ene ogenblik werkt en het volgende niet meer.

Laten we eerst echter een paar dingen proberen voor we conclusies trekken.

 

PS: Je hebt nog niet verteld wat er in de display komt te staan.

TOEVOEGING: Ik zie net je antwoord dat gekomen is terwijl ik dit schreef.

 

Groeten

Satori

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satori,

 

Heb bestand gedownload (BCT15_4.32_settings[1].zip), ga nu proberen eeprom te uploaden. Probleem zou wel eens kunnen worden om deco in "aan" toestand te krijgen....

 

In de display stond eerst --:--, daarna gewoon de klok.

 

Groetjes,

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws, de eeprom heb ik succesvol kunnen laden in de deco! Heb ook kanalentabel A_HB_Sorted_432_15.bin geladen.

 

Daarna deco aangesloten, kan met afstandsbediening werken, maar nog geen beeld en kan menu niet benaderen. De kanalenlijst is nog steeds mijn "oude" lijst, dus niet ge-update lijst alhoewel in Pionero met succes gebeurd..?! Denk dat ik probleem heb met kanalentabel/menu. Wat denk jij hiervan?

 

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een update:

- de RAM kanalen tabel kan via JTAG goed worden uitgelezen, echter deze zit er niet zuiver uit. Zitten rare caracters in en is niet goed leesbaar.

- de FLASH kanalen tabel krijg ik melding dat firmware succesvol is gelezen, echter daarna komt scherm met 3 secties (20000, 30000, 40000) waarin je TCS inhoud moet kiezen. Welke selectie je ook maakt, er komt altijd error "Geen Transponder Tabel gevonden".

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet goed wat er aan de hand is met je deco. Als je mijn kanalenlijst en eeprom hebt geladen (die je bij crazy ivan opgehaald hebt) dan kan de oude kanalenlijst er niet in zitten omdat mijn kanalenlijst alles leeg maakt behalve mijn eigen lijst.

Het lijkt er dus op dat de kanalenlijst niet geschreven is.

Schrijf je de kanalenlijst op 7fe00000 ?

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...