Ga naar inhoud


[Pioneer] Corrupte DBR110............


Gast

Aanbevolen berichten

Kanalenlijst is inderdaad via JTAG 7fe00000 geschreven naar deco, heb zelfs na 't schrijven voor de zekerheid nog eens uitgelezen en toen stonden ze goed.

Maar, zonet weer deco aan pc gehangen en wat meen je, de eeprom was alweer leeg en er staat opeens P 7 in de display van de deco. Het raadsel wordt steeds groter... ;-)

 

Misschien doe ik iets helemaal fout, dus vandaar even korte opsomming van wat ik heb geladen:

Firmware: DYNAMIT 5.00 NEDERLANDS BCT-1530/DBR-S210*/DBR-S110

EEPROM: eeprom_NoEPG_432_15.txt

Flash Kanalentabel: A_HB_Sorted_432_15.bin

 

Zodra ik de deco weer aan de praat heb, stuur ik je de kanalenlijst. Wordt misschien morgen...... ;-)

Gr. Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb vanmiddag de deco in service mode 2 kunnen krijgen, dus meteen eeprom uitgelezen en die zag er (nog) goed uit. Daarna kanalen tabel gecheckt en ook die was compleet. Toen aan TV gehangen en.... kreeg zowaar het menu met de opties om kanalen te zoeken! Heb toen deco kanalen laten zoeken (op Emtec) en na een paar minuten: DECO HANGT VAST!

 

Vreemd maar waar. Hetzelfde gebeurt me nu dus al bij het zoeken naar kanalen (gebeurde me vorige week tijdens 't tv kijken!). Heb deco uit/aan gezet en... deed niks meer. Kreeg 'm ook niet meer met menu toets "aangezet", dus waarschijnlijk eeprom alweer gewist of zo.

 

Klinkt dit iemand bekend in de oren, zo'n freeze van je deco?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luc,

 

Ik ben nu toch bang dat je een ander soort probleem hebt. Een deco loopt incidenteel wel eens vast, maar dan start hij na uit en aan zetten weer gewoon op. En uit je beschrijving krijg ik ook niet de indruk dat het en software probleem is. Ik kan dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar ik krijg de indruk dat het een hardware fout is. Het zou bijv. een temperatuurprobleem kunnen zijn of een probleem met de voeding.

Ik heb zo gauw ook geen ideeen hoe we verder moeten gaan.

Je zou een temperatuurtest kunnen doen. Laat de deco echt een tijd uitstaan. Maake hem weer aan de gang (menu of zo) en probeer of de deco snel reageert als de deco van binnen heet stookt mbv een fohn.

 

Groeten

Satori

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satori,

 

Ik zal vanmiddag eens de deco in koude toestand proberen weer operationeel te krijgen. Waarschijnlijk is de eeprom weer corrupt geraakt, dus die moet er eerst weer nieuw in komen te staan.. Dan kanalentabel nog eens opnieuw laden en dan ben ik benieuwd of ik 'm uberhaupt nog aan de praat krijg.

 

Begin nu ook langzaam de hoop op te geven en ben al rond aan 't bellen voor een nieuwe deco! Ben bang dat er weinig anders meer op zit.

 

Groetjes,

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een update:

Ik heb zonet de eeprom opnieuw geladen, kanalenlijst ook nieuw in deco gezet. Daarna deco heel even in service mode 2 gebracht, toen aan TV gehangen.

 

Deco deed 't meteen en kreeg ook beeld/geluid!!

Maar, weer hetzelfde verschijnsel begon, na 2 minuten begint beeld te hakkelen en kort daarna is 't afgelopen!

 

Ga vanavond eens proberen dat ding warm te stoken, kijken hoe ie dan reageert....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zondag:

Weer wat progressie gemaakt....

Ik dacht dat er vrijdag misschien iets mis was met de solderingen die ik heb gemaakt i.v.m. JTAG aansluiting en extra draadje tussen verbindingen. Die gecheckt en draadje nieuw gesoldeerd aangezien die niet echt goed erop zat.

 

Dacht dat dat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn, echter ook niet de oorzaak... Helaas!

 

Nou meen ik ergens gelezen te hebben dat na het patchen van je deco, je 't best een chip cooler kunt plaatsen op de chip waar normaal een plaatje gemonteerd zit.

Ik heb namelijk gemerkt dat de chip echt ontzettend warm wordt en dat plaatje misschien niet afdoende is. Dus, proef op de som genomen en iets kouds uit de koelkast gepakt, op de chip gezet en zo laten afkoelen. Daarna deed deco 't weer!

Kan toeval zijn, maar ik ga nu in ieder geval proberen een chipcooler te plaatsen op deze chip!! :-)

 

Deco ligt nu bij bekende die nog effe alles checkt en cooler gaat monteren. Zodra ik meer weet, komt de volgende update.

 

Gr. Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken wordt de processor (die met koelplaatje) niet zo warm, ook niet na een firmware update.

Ik heb op de sat4alldag iets gehoord wat hier mogelijk de oorzaak van kan zijn. Een slechte ontvangst! Verklaring: als je antennesignaal slecht is, moet de processor harder rekenen om er een fatsoenlijk beeld van te maken. Eea analoog aan de processor in een cdspeler waarin een slechte cd wordt afgedraaid. Ik weet niet of dit zo is, maar klinkt voor mij aannemelijk.

Dus misschien toch maar even checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Pionewbie,

Dank je voor je tip! Ik heb dit een weekje geleden gecheckt omdat ik toen nog dacht dat de storingen op m'n deco misschien aan slechte ontvangst lagen, echter ik had een mooie groen balk die voor twee/derde gevuld was. Dus, ontvangst zou goed moeten zijn... (denk ik).

 

Ik heb er ook geen verklaring voor dat de processor opeens zo warm wordt. Heeft namelijk 5 weken probleemloos gewerkt, en opeens begint ie te storen?!? Anyway, wacht nu af totdat er een cooler op de chip is geinstalleerd, hopelijk lost dat mijn probleem op.

 

Gr. & bedankt,

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nog steeds niet goed met mijn deco... Ik ben nu al weken aan de slag, maar nog steeds geen verbetering, sterker nog, ik heb nog steeds de oorzaak niet gevonden!

 

Ik heb gisteren een CPU-cooler met fan op de processor gezet (incusief warmte-geleidende pasta). Maar, dit had ook niet echt effect, dus heb originele plaatje terug gezet op chip (nu met warmte geleidende pasta er tussen). Nog steeds hetzelfde probleem, deco hant zich op.

 

Ik weet ondertussen echt niet meer waar ik 't probleem moet zoeken, denk dat de deco maar ergens ga afgeven om te kijken of er ergens een weerstand kapot is of zoiets...

 

Iemand nog tips/tricks...????

 

PS: Ik was misschien nog van plan om originele firmware en eeprom te laden, kijken of het hieraan gerelateerd is. Echter, originele firmware heb ik wel gevonden bij MZ, maar eeporm nog niet. Wie weet waar ik originele eeprom voor DBR-S110 krijgen..?

 

Thanks,

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Theun,

 

Als je de deco naar kanalen laat zoeken dan krijg je automatisch de eeprom-file. Als de deco niet automatisch de kanalen kan laden dan mail ik je even de settings die ik een halfjaartje terug heb gedownload uit mijn decoder. Ik zie helaas dat je een hotmail email adres hebt en denk dat ik dus niet alles kan sturen maar zal het proberen desnoods instukjes.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wim,

 

bedankt voor je files! Ga 't straks even proberen.

En, heb nu een aluminium plaatje geregeld dat ik tussen de processor en koel-plaatje ga zetten om extra koeloppervlakte te hebben. Denk namelijk nog steeds dat 't probleem warmte gerelateerd is....

 

Thanks,

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na dit:

 

Hier de 2e corupte 110?

na 10 x proberen eindelijk de fw 5.00nl erin gekregen, in pionero 1530-1354-g gekozen en fw schrijven etc gaat goed.

 

Start decoder op en zie als kanaal allemaal gekke tekens!

Kan menu met moeite inkomen en wil opnieuw kanalen zoeken.

Dit lukt niet, ook na meerdere malen proberen.

Decoder bevriest gewoon.

Ook andere kanalenlijst+eeprom willen niet.

Wat te doen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het opstarten van de decoder in service mode twee

wordt de decode misschien weer gedwee

Want door deze beproefde list

wordt de referentie naar de kanalenlijst gewist

 

Mocht deze oplossing niet goed werken

Dan moet je je weer tot de FW beperken

want dan is er met het laden iets fout gegaan

Waardoor de deco in een verkeerde stand is gaan staan

Want 10x opnieuw de software laden

is wel erg vaak, dat laat zich raden

 

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

FW inmiddels werkend gekregen.

Ik heb eerst alles schoon moeten vegen.

Kanalenlijst doet het nu ook.

Alleen de decoder nu aan de kook.

Hij begint te flippen 30 sec lang.

Hiervan word ik een beetje bang.

Hij had al lang klaar moeten zijn.

Nee dit vind mijn vriend niet fijn.

Graag had hij op sint avond tv willen zien.

En dat wel tot een uur of tien.

Mischien heeft mijn vriend satori

een paar goede files verdorie.

Daarom vraag ik Alstublieft:

Stuur me een paar werkende files satpiet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...