Ga naar inhoud

Post deleted by Toxic[Q]

Aanbevolen berichten

• Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hi guys,

ik heb ook een poging ondernomen om de tuxbox CDK te compilen, dit onder Mandrake 9. Ik zet dit maar in dit board zodat eventuele andere developers er ook iets aan hebben.

Ik kreeg dezelfde fout als elders beschreven in deze thread maar na het lezen van dit bericht ( http://gcc.gnu.org/ml/gcc-bugs/2002-08/msg00530.html ) heb ik gcc 3.0.4 gecompiled en gebruikt om de CDK te builden. Na nog een aantal simpel op te lossen probleempjes was ik er toch geraakt.

Nu blijkt dat die rel_1_0_0 branch tegenwoordig niet meer overeenkomt met de enigma uit de beta5 image.

Ik heb nl. snel even mijn gebuilde enigma executable geprobeerd in combinatie met de andere files uit de beta5 image. Bleek dat "mijn" enigma "toggleInfobar" niet meer kent. Als ik kijk naar de updates in zowel de rel_1_0_0 als de MAIN branch dan blijkt die toggle vervangen door een show en een hideInfobar. Enfin, dit is waarschijnlijk slechts het top van de ijsberg.

Dus een checkout op branche rel_1_0_0 gaat niet zomaar meer werken. Ik heb ook niet onmiddellijk een TAG gevonden die ik kan gebruiken. Ochja, misschien zal ik binnenkort gewoon de volledig laatste afhalen en builden en dan alle enigma files vervangen op de dreambox. Maar dan moet ik eerst nog leren hoe die enigma nu eigenlijk in elkaar zit.

Nog ter info:

om mijn eigen enigma executable te testen in combo met de andere files heb ik de dreambox niet opnieuw geprogrammeerd. Ik heb de beta5 image uitgepakt en de enigma executable vervangen en dit zaakje ge-exporteerd via NFS op mn linux PC. Dan de dreambox laten booten zodat die zijn root filesystem mount via NFS en dus al zijn files gaat halen in de directory op mn PC. Indien iemand hier meer info over wilt, just ask.

BYe

Geplaatst:

Hoi mcduff, kun je me wat meer info geven over hoe je het filesysteem exporteerd naar je linux pc. Ik ben namelijk begonnen met het maken van een plugin voor enigma. en iedere keer flashen is een beetje naar/landradig.

Het is gewoon om wat te spelen en te kijken hoe de plugins werken. Zijn er nog suggesties voor nuttige plugins ?

Dan kan ik het spelen omzetten in iets nuttigs. Ik zit zelf te denken aan een html browser ofzo.

Geplaatst:

Hi Xzor,

ik heb die uitleg ondertussen hier neergetikt.

Als je nog vragen hebt,just ask.

Greetz

Geplaatst:

Hoi Mcduff

Hmm... het lijkt er op dat de dreambox toch niet boot vanaf mijn NFS locatie... dit is wat ik invoer:

blabla PPC load:console=none root=/dev/nfs nfsroot=192.168.1.200:/dreambox ip=192.168.1.5:192.168.1.200:192.168.1.200:255.255.255.0:::

de opties voor nfs sharing zijn no_root_squash,rw. Uitpakken van de cramfs images naar de NFS locatie gaat prima. ip adressen zijn goed. Na het invoeren duurt het heel lang en uiteindelijk boot de dreambox opnieuw.Misschien moet ik een update draaien van de NFS server. Het jammere is dat ik voor plugins echt wel een image nodig heb. Of zou ik de directorie van de plugins om kunnen leggen ?? Dat ga ik eerst uitzoeken mzzl.

Geplaatst:

als je nou in engels typt, heb je kans dat je ook nog feedback van de developers krijgt...

domme vragen bestaan niet, domme mensen wel.
Geplaatst:

De volgende werkte bij mij:

console=ttyS0,115200 root=/dev/nfs nfsroot=10.10.10.1:/dreambox/nfs ip=10.10.10.8::10.10.10.1:255.255.255.0:dreambox:eth0

10.10.10.1 = Linux Server

10.10.10.8 = Dreambox

Xtrend ET9000, Samsung UE40D6200, Onkyo TX-NR818, Yamaha YST-SW515

Geplaatst:

Hi Xzor,

indien hij zijn root file system niet kon mounten dan gaat hij in kernel panic. Na een tijdje gaat hij dan rebooten (waarschijnlijk dankzij een watchdog). Dit probleem had je kunnen zien via hyperterminal indien je deze optie ook had aangezet: console=ttyS0,115200

Waarschijnlijk is er een probleem met de naam van uw NFS gedeelde directory. Bij de NFS package op je PC zit normaal gezien ook dit commando/bestand dat je eens moet uitvoeren:

showmount -e

De directory die je hier ziet moet exact overeenkomen met diegene die je in de nfsroot optie zet.

Greetz

Geplaatst:

Hoi mcduff enz,

Bedankt voor de replies, ik zal eens kijken. Hier nog een update van mijn kant;

Ik ben bezig geweest met een simpele plugin. Het is gebaseerd op snake. Het is tevens mijn eerste test in de

fx2-plugin richting. Verder kun je de plugin's gemakkelijk verleggen van de firmware-directory naar

een harddisk of een compact flash (ik heb nog geen hd ingebouwd).

Verwijder daarvoor in de uitgepakte image de /lib/tuxbox/plugins directory en vervang hem door een symbolic

link. De link kun je aanmaken door in linux (dus onder een telnet sessie), in de directory (van de uitgepakte

image !!) /lib/tuxbox:

'ln -s /hdd/plugins plugins'

in te typen. Hierin is /hdd/plugins de plaats waar je de plugins wil gaan plaatsen (op de /hdd van je

dreambox) en plugins is de naam van de link.

(De link hoort dus op de plaats van de oude /plugins directory. Dus in de uitgepakte cramfs filesysteem in de lib/tuxbox

directory).

Dan opnieuw een image maken, nog 1 keertje flashen en voila. Niet eens meer opnieuw booten of flashen

om direct je .so plugin te testen. Werkt perfect en het grote voordeel is dat je nu een

onbeperkt aantal plugins kunt plaatsen, zonder met je image in de problemen te komen (image groter dan 6.1 Mb).

Ik zal naar degene waar van ik de email adressen heb een zip file sturen. De sources, Xzor.so en Xzor.cfg (de plugin) zitten in deze zipfile Xzor.zip. Plaats de files Xzor.so en Xzor.cfg

daar waar de plugins zijn om het te installeren. Als je naar de source kijkt, dan zie je dat het vrij 'lame' is

want ik heb immers het snake programma aangepast. Maar goed; het is een begin. Misschien is het een idee om wat

programmeer krachten te bundelen en een wat meer profesioneel project(je) te starten ?? Laat maar weten.

PS. @tCC point taken.....

• 3 weken later...
Geplaatst:

Dag Allen,

Ik wil ieder nos journaal opnemen en dat wil ik realiseren dmv een script/programma. Om dit te realiseren moet ik waarschijnlijk het programma toevoegen aan de file /var/tuxbox/config/enigma/timer.epl

om deze toe tevoegen moet ik info halen uit de EPG maar ik weet niet hoe je software matig de epg lijst kan opvragen.

Kortom met reguliere expressie programma uit de epg lijst halen, kijken of deze al is toegevoegd aan timer.epl zoniet dan toevoegen.

wie kan mij helpen met opvragen EPG?

Geplaatst:

Als jullie willen dat die programmeur hier blijft lezen en helpen dan denk ik dat jullie toch weer verder moeten gaan in het engels en voor onderlinge nederlandse discussies een andere threat openen.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Hi,

I don't know if tmbinc is still watching this thread, but there are a few questions which are still unanswered for me. Maybe somebody can help me out?

- What's up with the (RAM)memory in the dreambox. If I boot there is a message on the console saying: 48MB Ram available. If I count the chips (and look on the box) there should be 64 MB available. Even worse, if I boot the dreambox /proc/meminfo reports only 30MB of free memory. I assume a couple of MB's are needed for kernel administration, and maybe for the 'uncrammed' fs, but I would really appreciate a couple of extra MB's when developing/testing on the dreambox. So, what exactly is taking up so much memory and is there a way to prevent it?

- Enigma is running is 8bit color. The hardware supports 32 bit color. Is there a special reason why enigma is only using 8 bit color?

- How do I read directly from the infrared port (not using rc0)?

- How do you build a new kernel? I have read your statement on kernel compilation (redwood5), but maybe you can help me a little bit further...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen