Gast Geplaatst: 28 november 2002 Geplaatst: 28 november 2002 Ik heb een dvd2svcd bundle gedownload.... En nu wil ik dit programma gebruiken.... maar hoe moet ik de aspi files installeren... Ik heb forceaspi17 gedownload..en getracht het te instaleren! Als ik nu het programma dvd2svcd start en de cd erin doe geeft hij aan `` g:\ vts_11.ifo`` Maar verder doet hij niks... Hoe moet ik het programma gebruiken.. Kan iemand mij in hetkort (even helpen) uitleggen wat er mis gaat bij mij! bij voorbaat dank
Gast Geplaatst: 29 november 2002 Geplaatst: 29 november 2002 dvd rippen met smartripper ifo-file laden bij conversion (dvd2svcd) go klikken
Gast Geplaatst: 2 december 2002 Geplaatst: 2 december 2002 Nu heb ik hem geript en is het meer dan 735mb en 725mb. Hoe kan ik deze branden? Ik heb het met tmpgenc kleiner gemaakt...maak dan kan ik de opties vooruit en achteruitspoelen enz niet meer gebruiken.... Kan ik ook evt de geripte ifo files branden met Nero als video cd? Hoe krijg ik dan het audio bestand + de ondertitles erbij?
SmuttiO Geplaatst: 2 december 2002 Geplaatst: 2 december 2002 Hoi, Smartripper werkt op zich ook prima maar heeft wel eens de neiging om in enkele gevallen het geluid niet 100% synchroon mee te rippen. Beter is om toch gebruik te maken van de interne routines van dvd2svcd. Juiste aspi drivers kun je downloaden bij www.adaptec.com. DVD2SVCD maakt een imagefile aan van het zgn. (S)VCD formaat (mode2). Deze zijn inderdaad groter qua omvang dan 700 mb, maar kunnen met de juiste software (cdrwin, fireburner etc.) zonder moeite worden gebrand. Nog een tipje voor dvd2svcd: zet de minimale bitrate wat hoger (ik heb hem op 1600 staan ipv 300). Dit voorkomt blokken bij snelle bewegingen. Tevens zou ik ook dat standaard menuutje (sinasappeltje) uitschakelen. Op sommige stand-alone dvd spelers zorgt dit menu ervoor dat het geluid niet synhcroon loopt op de eerste cd. Suc6 Jeff DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.
Gast Geplaatst: 2 december 2002 Geplaatst: 2 december 2002 "dat standaard menuutje (sinasappeltje) uitschakelen" het menu is gewoon een intro en het kan ook niet dat hierdoor de audio ernaast gaat lopen dit heeft gewoon ermee te maken dat je de playback control aan hebt staan "knop op je afstandbediening "pbc" als je daze uitzet heb je dat probleem niet"
Gast Geplaatst: 2 december 2002 Geplaatst: 2 december 2002 de cue/bin file wat dvd2svcd aanmaakt kun je gewoon met nero branden bestand-image-cue.file
Gast Geplaatst: 2 december 2002 Geplaatst: 2 december 2002 Ik heb een film geript en kom nu op 2 bestanden van 725 mb en 734 mb.. Hoe kan ik deze op 2 of 3 cd`s van 80 min (700 mb ) krijgen?? En als ik het met nero doe>> moet ik ze dan op een speciale manier branden? of gewoon onder data!! Hoe kan ik voorkomen dat die bestanden groter worden dan 700mb? bij voorbaat dank
Psychosammie Geplaatst: 3 december 2002 Geplaatst: 3 december 2002 Die ASPI drivers versie 4.7 geloof ik deden het bij mij ook niet. Ik heb nu versie 4.6 onder XP, dat werkt goed. Je kan ook prima smartripper gebruiken, zoals hierboven al iemand zei. Hier vindt je een mooie beschrijving van het DVD2SVCD proces. In 1 van de tabs kan je een optie voor frame selectie kiezen. Dan wordt niet de hele film gecodeerd maar kan je bijvoorbeeld slechts 5 minuten film selecteren. Dat scheelt tijd! Ondertiteling werkt bij mij alleen als ik voor permanente ondertiteling kies. Dat zou aan m'n DVD speler kunnen liggen. Als je een volledige film kiest knipt DVD2SVCD de film netjes in 2 of 3 stukken die dan op een 70 of 80 minuten CD moeten. Ook dat is te zien in 1 van de tabs. Branden doe je met Nero. Wizzard afsluiten en dan in het menu File, Burn Image kiezen. Neem de .CUE file en branden maar. Vooruit en achteruit spoelen heet Play Back Control (PBC). Daar moet je ook effe mee experimenteren. Mijn DVD speler herkent het wel maar gaat bij een vooruit soms weer naar het begin van het hoofdstuk dat op dat moment speelde. Suc6 Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
SmuttiO Geplaatst: 4 december 2002 Geplaatst: 4 december 2002 bigbull: dat menu zorgt op mij dvdspeler (revoy) dus wel degelijk voor problemen. PCB haalt dan wel wat uit, maar geluid blijft uit sync. Groetjes, Jeff DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen