-Neo- Geplaatst: 30 november 2002 Geplaatst: 30 november 2002 Als ik passwd uitvoer krijg ik in beta 5 en 6 het volgende resultaat. In 4 werkt het wel, iemand een suggestie hoe dit op te lossen? Ouput passwd: ~ > passwd Changing password for root Enter the new password (minimum of 5, maximum of 8 characters) Please use a combination of upper and lower case letters and numbers. Enter new password: Re-enter new password: passwd: An error occurred updating the password file.
Gast Geplaatst: 1 december 2002 Geplaatst: 1 december 2002 Ik heb het zelfde probleem. <pre><font class="small">code:</font><hr>~ > ls -l /etc/passwd lrwxrwxrwx 1 root root 17 Jan 1 03:28 /etc/passwd -> ../var/etc/passwd ~ > ls -l /var/etc/passwd -rwxrwxrwx 1 1000 232 134 Jan 1 01:00 /var/etc/passwd ~ > </pre><hr> De passwd file heeft dus voor iedereen lees, schrijf en uitvoer(execute) rechten. Het zou '-rw------- root root' moeten zijn, dus alleen lezen en schrijven door root.
-Neo- Geplaatst: 1 december 2002 Auteur Geplaatst: 1 december 2002 Dat had ik ff tijdelijk aangepast. Je hebt gelijk normaal alleen rw voor de user root.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen