Ga naar inhoud


[Pioneer] Instabiele Franse Kanalen


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi Harry en Satori,

 

Toch even snel geprobeerd of het werkt. Ik heb nog steeds de kanalenlijst van Satori van 14 mei 2002 (weliswaar aan mijn behoeften aangepast).

Ik selekteerde het franse weerkanaal (erg handig tijdens vakanties) "La Chaine Metro" en zag in Pionero aan de linkerkant onder Codereind omschrijving staan: Niet wijzigen.

Heb ik dus wel gedaan en er dus Seca ingezet en toen gesaved.

Daarna opnieuw Kanalenlijst + Eeprom-file geladen en getest of La Chaine Metro langer in de lucht bleef. Helaas na 30 seconden weer op zwart dus ik denk, net als Satori, dat we toch iets anders moeten verzinnen. Misschien kan jij mij jouw Kanalenlijst toesturen met natuurlijk de eeprom-file. Ik stuur je mijn email-adres wel via een PM.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@Satori,

 

Ik heb ook een 200nl, maar dat moet toch niet uitmaken?

 

@Wim,

 

Ik zal je mijn kanalenlijst met eeprom wel opsturen zodra ik de kans heb. Ben toch benieuwd wat het nou is.

 

Groeten Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Harry,

 

Ik ben teruggegaan naar Dynamite 5.12 en alles werkte weer. Daarna heb ik één Frans kanaal La Chaine Meteo volgens jouw aanwijzigingen aangepast en het blijkt dat dit kanaal gewoon in de lucht blijft. Ik denk dat jouw suggestie dus werkt en zal morgen de rest van de Franse kanalen aanpassen.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas Harry het was dus van korte duur. Hedenochtend heb ik een paar andere kanalen aangepast en opnieuw geladen. Het resultaat is weer als vanouds; na 15 seconden weer op zwart ook La Chaine Meteo.

Heb de eeproms gewist en opniuw geladen maar reseltaat blijft hetzelfde.

Ik denk dat we daar mee moeten leren leven. Het blijkt dat Satori ook (nog) geen oplossing heeft voor dit verschijnsel.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Boes voor de kanalenlijst. Ik heb helaas vandaag geen tijd om het uit te proberen (moet nl zo op visite). Ik laat je het in ieder geval weten of het werkt. Ik heb niet alleen dit probleem maar Satori ook. Is waarschijnlijk een DBR-S110NL probleem. Ik weet niet wat voor een type decoder jij hebt maar op de 200 van Satori loopt alles als een zonnetje en op de 110 dezelfde problemen als ik.

Ik hou je in ieder geval op de hoogte

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Boes,

 

Ik heb jouw kanalenlijst met eepromfile geladen maar helaas het werkte dus niet. na aanzetten van de decoder kwam ik in het instelmenu en moest ik de kanalen opnieuw inscannen.

Ben dus weer terug naar mijn oude vertrouwde Satori kanalenlijst. Ga binnenkort de M-Z kanalenlijst maar eens proberen.

In ieder geval bedankt voor je moeite.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wim,

Boes heeft een 100.

Dat levert 2 verschillen op

1) Het lijkt er op dat op de 100/200 dit probleem niet optreedt.

2) De 100/200 beginnen op adres 0 met hun kanalenlijst en 0x10000 met de TPS. Bij de 110/210 is dat 0x10000 voor de TCS en 0x20000 voor de TPS met dezelfde eeprom waarde. Wil je de lijst van Boes kunnen gebruiken moet dus je mbv een hexeditor de TCS en TPS 0x10000 verplaatsen.

 

Je kunt bijv mbv hexedit 0x10000 lege bytes invoegen en aan het eind de table trunceren op 320kB (= 0x50000 ).

Het trunceren levert ook 3 blokken minder progwerk op bij het laden in de Pioneer. ( De tabellen zijn meestal 512kB = 0x80000 ).

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Harry,

 

Eerst nog hartelijk dank voor het sturen van de kanalenlijst. Na het aanpassen (volgens recept Satori) had ik weer hetzelfde resultaat nl wegvallende Franse zenders. Vandaag de nieuwste kanalenlijst van Marc Zeguers geladen en ook die geeft hetzelfde probleem. Of het ligt aan mijn decoder òf het is een 110 probleem en ik neig naar het laatste omdat Satori hier ook last van heeft.

Ik heb nu al zoveel kanaallijsten uitgetest dat ik door de bomen het bos niet meer ziet (althans bijna niet meer). Ik denk dat ik dan ook maar met dit probleem moet leren leven.

Het is echter een probleem van de laatste maanden daarvoor nooit last van gehad.

In ieder geval bedankt voor je hulp.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...