Gast Geplaatst: 2 december 2002 Geplaatst: 2 december 2002 ik heb een siemens dvb-s kaart en als ik daarmee iets opneem en dat later weer afspeel, dan speelt hij het niet helemaal soepel af, dit ligt aan mijn computer omdat hij het steeds in andere gedeeltes van het opgenomen stuk doet. zijn hiervoor instellingen of iets dergelijks om dit soepel te laten verlopen? mvg, i123sat
Gast Geplaatst: 3 december 2002 Geplaatst: 3 december 2002 Ik ken je systeem natuurlijk niet, maar voor veel systemen is het noodzakelijk op de priority van het opname programma op high, of zelfs realtime te zetten. Dan verdwijnen de haperingen. Die zijn meestal het gevolg van een onvolledige opname registratie. Groeten Guido.
Gast Geplaatst: 7 december 2002 Geplaatst: 7 december 2002 Met het opnemen gaat alles goed, alleen bij het afspelen begint hij steeds na een paar minuten te haperen, Ik heb de files gewoon in realtime modus in pva formaat opgenomen. Het lijkt me ook sterk dat het aan mijn computer ligt, dit is een AthlonXp1900+ die draait op 1600 MHz, met 256 intern geheugen en met windows 2000 erop die er schoon op staat. Dus niet vol met programma's en spellen. Ik weet dus zeker dat het niet aan de opname ligt, omdat als ik een opgenomen stuk een paar keer afspeel dan komen die haperingen steeds op andere plaatsen, dit probleem blijf ik houden met progdvb en met multidec9.0 Heeft er nog iemand tips? mvg, i123sat
Bart Geplaatst: 8 december 2002 Geplaatst: 8 december 2002 ik heb met een XP1800+ onder windows 2000 geen enkel probleem. Wat je kunt proberen en controleren, - staat harddisk in DMA mode - dvb-s kaart in ander PCI slot (vooral niet in een PCI slot dat geshared wordt met een soundblaster) - via ctrl+alt+del in taskmanager kijken bij performance of je PC geheugen niet te klein is. 256 mb lijkt erg weinig voor win2000 in dit soort toepassingen. Afspelen met BSPlayer of Power DVD. Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen