pippen2 Geplaatst: 4 december 2002 Geplaatst: 4 december 2002 Op Nederland 1 staat bij mij de bovenste balk (SNR) op slechts zo'n 10% ofzo. Erg laag dus! De 2e balk (AGC) op zo'n 75%. Hiermee heb ik dus perfecte ontvangst.
Gast Geplaatst: 4 december 2002 Geplaatst: 4 december 2002 >Gepost door Jurgen Also der Tuner ist OK. Das Manko liegt in der Ansteuerung, also die Software. Ronny ist aber schon dabei das zu fixen, ist allerdings sehr schwer das in Linux (C++) zu programmieren. kletskoek, ze hebben gewoon van dit sort zaken geen kaas gegeten. uitval H is te wijten aan I2C bus balken SNR, AGC geven niet de juiste waarde weer >Zie ook ff hier als je meer over de tuner wilt weten: http://www.lginnotek.com/eng_bin/item/item_search_list.html niemand weet (behalve het DT) of dit het juiste type is. >Hoe kun je in godsnaam de tuner van de nokia 9600 met deze tuner vergelijken. Is er in 6 jaar tijd dan niets gebeurd? helaas zijn deze componenten niet beter geworden. Single conversion sattuners bestonden toen nog niet.
Roelie Geplaatst: 4 december 2002 Geplaatst: 4 december 2002 Waarom valt V niet uit als het aan de I2C bus ligt?
Ron Geplaatst: 4 december 2002 Geplaatst: 4 december 2002 Volgens mij moet jij dan maar de software gaan herschrijven. Dan kunnen we ten minste snel van betere ontvangst gaan genieten:-))) Tox.
jack84 Geplaatst: 4 december 2002 Geplaatst: 4 december 2002 ja die s meter is ver beneden peil voor een dreambox. Kijk maar eens bij een echostar of humax. Daar wordt de signaalmeter nog getoond als je over de zenders zapt. Hier gebruik ik de s meter normaal om mijn draaibare schotel uit te richten. Daar is deze meter absolute niet geschikt voor. Beeld of ontvangst is verder wel goed ,heb er geen problemen mee, en kan alles netjes inscannen. De ene dream zal misschien wat beter ingeregeld zijn als de ander ,dat kan ik hier niet testen. schotel 120 channelmaster draaibaar Dreambox 8000 !!! sateliet blijft een leuke hobby!!!
streamtype Geplaatst: 7 december 2002 Geplaatst: 7 december 2002 Bij mij was de Dreambox ook heel erg ongevoelig. Maar nadat ik vandaag release 1.0.2 geladen heb werkt het ineens als een speer. Dus de drivers hebben klaarblijkelijk wel een grote invloed op de gevoeligheid.
jonas Geplaatst: 7 december 2002 Auteur Geplaatst: 7 december 2002 Hi, dat is natuurlijk prima dat het bij jou nu goed werkt. De verbeteringen zijn echter niet toe te schrijven aan de drivers. Hieraan werd namelijk niets veranderd. Dit werk (noem het maar de fine-tuning) staat nog te gebeuren. Het is een zeer complex (C++) klusje. Dus veel kijkplezier! Greetz van Jonas Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen