Ga naar inhoud


ZAPPEN is en blijft een ellende met de 5900


Gast

Aanbevolen berichten

Ik weet niet wat het is, maar ik blijf problemen houden met het zappen op mijn Manhattan 5900.

 

Als ik van 1 naar 2 zap duurt het zeker 3 seconden voor er beeld is. En als ik vervolgens naar rtl5 of yorin of sbs 6 ga blijft ie gewoon hangen. Geen beeld..pas na aan- en uitzetten komt er wat beweging in. Het beeld blijft veranderen van ALL/SECA-IRDETO.

 

Ik gebruik de lijsten van Ozzo...als ik de TP lijst gebruik vindt ie op de 12574 (sbs enzo) helemaal niks en als ik de lijst MET kanalen van Ozzo gebruik, krijg ik het probleem zoals hierboven beschreven.

 

Er moeten toch meer mensen zijn met dit probleem? Het is zo jammer. De Manhattan is een prachtige kast met vele mogelijkheden, maar op deze manier verdwijnt het genot erg snel.

 

Tips?

 

Ik werk met een:

 

Manhattan 5900

Penta 1.09

STAB 100

Fun4 met Erik007 files (en tig anderen geprobeerd)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt dus dezelfde lijst etc. als ik en ik heb SOMS ook wat problemen met sommige kanalen. Ik wijt het eerlijk gezegd aan de software.

Ik zal dan ook vanavond/vanacht even gaan expirimenteren met Fortec software en dan kijken of het probleem blijft.

Ook werkt mijn originele kaartje (SECA) niet in de ontvanger. Dat is, denk ik, ook te wijten aan de software (heb ik ergens gelezen).

Ik hou jullie in ieder geval van mijn bevindingen op de hoogte.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het eens met gammacrypt, ik heb nu in mijn receiver de tetracrypt geladen en die gaat met nagra beter dan met de penta 1.09. Zo kan je lekker experimenteren met de verschillen in de crypt versies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een collega van mij had ook zap problemen. Van alles geprobeerd en om een gegeven moment deed hij helemaal niks meer. Via via gehoort dat dit veroorzaakt zou kunnen zijn, doordat hij geen diseqc motor gebruikte voor het draaien van de schotel. Motor vervangen door een diseqc en het zappen vliegt nu als een trein!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...