Gast Geplaatst: 4 december 2002 Geplaatst: 4 december 2002 Ik had interesse om een hdd receiver te kopen, maar ik las in de review van de topfield 4000 dat het niet mogelijk is om de op harddisk opgenomen informatie te kopieren naar een externe bron of pc, dus ook geen video- of dvd recorder. Klopt dit??? Want de receiver heeft 2 scart aansluitingen en het lijkt mij logisch dat je een aansluit op je VCR of DVD-R. Graag jullie hulp! Baobab
Gast Geplaatst: 5 december 2002 Geplaatst: 5 december 2002 Een opgenomen opname op de harde schijf kan altijd weer worden afgespeeld, en is te zien op de TV via de scartconnector. Dus ook een VCR aangesloten op de scartconnector kan deze weer opnemen. Wel is het zo dat als je lang wacht, de codes veranderen, en je dus je funcard moet bewaren met de codes van die maand, want in de meeste gevallen neemt de TOPFIELD deze gecodeerd op. Als je de volgende dag een copie maakt van de gecodeerde opname, is de copie ongecodeerd, en kun je de originele opname weer verwijderen. Er is ook een software tooltje om direct de opgenomen opname van HD te lezen, en te copieren op een harde schijf van je computer, en dan een DVD te branden, zodat je een mooie opnamen hebt. Eventueel met diverse codex een DivX maken, en als AVI wegschrijven op een CD-tje. Je moet dan wel de harde schijf uit je TOPFIELD bouwen, en in je PC monteren als slave-schijf.
Gast Geplaatst: 5 december 2002 Geplaatst: 5 december 2002 Is het dan niet mogelijk om een externe HDD via een Firewire aan te sluiten op de receiver, dan je namelijk makkelijk switchen tussen receiver en computer
Gast Geplaatst: 6 december 2002 Geplaatst: 6 december 2002 Ja, dat snap ik. Maar bij de TOPPIE is dat niet mogelijk. Waarschijnlijk omdat TOPFIELD hiermee geen toekomstig gezeur wil hebben met film-rechten etc. Daarom op deze wat omslachtige weg. Wel is het via een NOKIA met SCSI interface mogelijk om hierop een HD aan te sluiten, die ook op dezelfde SCSI bus aangesloten zit op je SCSI-interface in je PC. Dan kan je zo de stream opnemen, en via je PC uitlezen, bewerken en branden op je DVD, XVCD etc.
Gast Geplaatst: 6 december 2002 Geplaatst: 6 december 2002 Waar het mij voornamelijk om ging is dat als ik een leuke film of programma heb opgenomen en die wil voorgoed zou willen bewaren, zou ik die naar de vhs of dvd (liever) copieren. Daarom wilde ik weten of zoiets mogelijk was. Wat ik van jullie heb gelezen lijkt me een beetje gecompliceerd, met de veranderende codes en opgenomen programma's die onleesbaar worden. Of lees ik het verkeerd? Baobab
Gast Geplaatst: 7 december 2002 Geplaatst: 7 december 2002 Wil je bijna geen kwaliteits verlies, dan sluit je op die SCART-connector een stand-alone home DVD-videorecorder aan. Dit lukt ook bij elke SAT-receiver met een SCART-connector. Als je wat kwaliteits verlies accepteert, kun je gewoon tijdens de uitzending aan de SCART connector een normale VCR aansluiten, en de opname starten. Dit lukt natuurlijk ook op elke SAT-receiver met een SCART-connector. Accepteer je nog iets meer kwaliteitsverlies, dan kun je een capture kaart in je PC monteren, en gewoon of via de composiet video aansluiting opnemen op je HD, of (weer een stapje mindere kwaliteit) via de antenne ingang. Dan bewerken en branden op een DVD of SVCD schijf. Dit lukt niet bij elke SAT-ontvanger, aangezien niet elke SAT-receiver een composiet video uitgang hebben, of een RF-uitgang. Maar met die codes valt wel mee, hoor. Ze blijven meestal nog een maand extra langer gelding, aangezien er een overlapping in zit. Ik heb er met mijn TOPPIE nog nooit last van gehad, maar ik maak gauw genoeg een copie, die immers altijd ongecodeerd is.
Gast Geplaatst: 7 december 2002 Geplaatst: 7 december 2002 Dank voor je reactie. Er is nu bijna geen reden om geen hd receiver aan te schaffen, toch? Baobab
Gast Geplaatst: 7 december 2002 Geplaatst: 7 december 2002 Een TOPFIELD 4000 PVR heeft zoveel meer waarde dan zo'n kromme receiver zonder HD (zoals een populaire als HUMAX 5400) dat ik niet lang hoef na te denken. Voor de prijs hoef je het niet te laten, even om je heen kijken en ze zijn al onder de E500 te krijgen!! Zeker in Duitsland of Lux. Plus een geweldige hoeveelheid support via het net, etc.
Gast Geplaatst: 7 december 2002 Geplaatst: 7 december 2002 Ik heb gelezen op de duitse Topfield website dat er in januari Topfield 5000 uitkomt. Weet je daar iets meer van, is hij het waard om op te wachten? Een verbetering ten opzichte van de 4000? Baobab
Gast Geplaatst: 8 december 2002 Geplaatst: 8 december 2002 Ik heb dat ook gelezen, maar lees er verder niet veel over, en heb ook nog geen verdere recenties oid van gelezen. Het enige dat mij echt opvalt (de andere funkties heeft de 4000 ook) de IEEE 1394, firewire, uitgang. In hoeverre dat betekent dat je direct hieraan een PC kan koppelen, uitgerust met een firewire ingang, en zodoende de ongecodeerde stream kan copieren, kan ik je (nog) niet vertellen. En standaard een 60 Gb HD zou ik me niet blind op staren, een grotere HD kan je ook krijgen voor een vol zegelboekje bij AH (even door likken, maar dan heb je ook wat)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen