Ga naar inhoud


Arnion aan te raden?


Gast aradium

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik plan de aankoop van een Arnion 6410 maar ik lees zo weinig over dit merk.

Ook Google levert niet zo echt veel op.

Is hiervoor ook educatieve software te vinden of koop ik beter een bekender merk (Nokia, Humax ...)

 

Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites


Arnion is uiteraard een goede keuze. Ook kun je naar de andere merken van dit forum kijken. Ze ontlopen elkaar niets qua techniek, dus het is (vaak) maar welke op DAT moment het goedkoopste is en ook nog goede service levert.

 

De arnion is ook een probleemloze machine, software is up-to-date en er is een kanaallijst editor voorhanden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch een Arnion aan gaat schaffen, dan raak ik je de @Sat 9500S.... ziet van binnen exact als de Arnion uit.... Ben de @Sat sinds vanmiddag aan het "testen"...en het ziet er prima uit. Wilde iegelijk een Samsung 9500 halen, maar zag de @Sat op de test-plank liggen en...het was liefde op het 1e gezicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook belangrijk is om even deze threat te bekijken m.b.t. UCAS receivers.

Ik heb er met mijn Manhattan geen problemen mee en ik heb ook nog geen FortecStar of Arnion bezitters erover gehoord, maar wel de receivers van de volgende merken hebben last van R.I.P. :

 

Citaat:

Door een meegestuurde puls, welke een bug activeerde in de CI van deze Odyssey/Nextwave/Sonysat/Seodu UCAS dozen, zijn alleen de FTA-kanalen nog zichtbaar.

 

Hier dus te lezen :

 

http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...amp;amp;fpart=1

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die Manhatten of die Atlanta kan ik je helaas weinig over zeggen, maar de @SAT die ik nu heb bevalt prima!! Heb eerts een Samsung 9500 (ook een prima apparaat overigens) gekocht, maar heb deze aan mijn ouders doorgeschoven...

Misschien kun Ozzo jouw vraag wel beantwoorden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, da's een kwestie van smaak.....

Ik kan alleen voor eigen parochie preken, want ik heb zelf 2 Manhattan's en een Topfield staan.

Welke keuze je maakt heeft te maken met een aantal faktoren ; hoe vindt je de machine in zijn werking (wat schrijven anderen erover) en hoe vindt je het 'smoel' van een receiver....

 

Verder is de prijs van belang (we blijven Hollanders;)) en ook de support van een bepaald merk draagt bij aan de aanschafoverweging.

 

Ofwel ; Ik ben net zo in mijn nopjes met mijn Manhattan's als de FortecStar liefhebbers met hun Fortec en de Arnion gebruikers met hun Arnion.

 

Over die Atlanta's heb ik niets kunnen vinden, is misschien een (eenmalige) nieuweling op de markt, ik ken hem alleen van naam en dat ie aangeboden wordt op de Bever******* Baz***... that's all.

 

verder is het geheel aan jou om te kopen waar je wilt. ALs je service wilt en een aanspreekpunt dan koop je bij een officieel adres waar je dan ook terecht kunt in de 'after sales'.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan rkir:

Bevalt je @Sat 9500 beter dan je Samsung 9500? (Ik wil mijn stokoude Pace 610 vervangen en twijfel tussen een UCAS-machine en een Samsung 9500 met losse MM).

 

Wel grappig dat bijna iedereen, inclusief gerenommeerde merken, de typenummers 5400, 9500 of 9800 wel ergens in het gamma heeft zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn beide prima apparaten...het is denk ik een kwestie van smaak..

 

De Samsung zapt lekker snel en makkelijk, heeft een mooie EPG overzicht, maar voor het bekijken van alle coderingssystemen heb je (nog) wel een CI-module nodig. Je komt dus algauw boven de € 400,- euro uit. Ik heb gehoord dat er binnenkort een all-cam patch voor de Samsung aankomt, dus dat maakt deze weer extra aantrekkelijk..Verder lijkt het net of de Sasmung ook een beetje last heeft van de interne koeling... De voeding en de kaarten worden behoorlijk warm..het is soms zelfs een beetje te ruiken. Ik zou deze dus wel in een goed ventilerende kast plaatsen.

 

De @Sat daareentegen heeft wel een ingebouwde CI-module, die alle systemen aankan, waardoor je voor nog geen € 350 een complete Deco, incl. een UCAS (nu MM) hebt. Echter het zappen is wel even wennen...Het gaat niet zo soepel als bij de Samsung, maar dat kan ook een kwestie van gewenning zijn...Verder ziet deze van binnen ook wat moderner (lees:compacter) uit..(oa een voorbereiding voor een harddisk) en de koeling lijkt hier beter te zijn geregeld.

En wat die UCAS-attack betreft..daar geloof ik echt geen reet van!!!

 

Dit zijn dus mijn bevindingen... Hopelijk zullen er meer SAT-"vrienden" hun bevindingen hier spuien, zodat je een nog beter beeld hebt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een MM erbij heb je geen Samsung 9500VIACA nodig, maar volstaat een kale 9500CI. Dat scheelt alvast centjes. Daarbij komt dan wel de MM progger, maar bij de @sat komen zowel de UCAS progger als de MM progger (tenzij je leverancier er alvast Penta in wil zetten).

Kortom: het geld maakt het verschil niet.

 

Hoe "HDD-voorbereid" is de @sat? Is dat een kwestie van een harddisk erin steken, of moet er gesoldeerd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...