Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In een eerder bericht gaf ik al aan dat wanneer ik een CF kaartje van 64MB formateerde in de dreambox ik slechts 28MB overhield. Nu zag ik in de bug reports dat appien aangaf dat hij zijn 32MB CF kaartje niet kon gebruiken. Dat stemt dus overeen met mijn bevindingen. Een 32 MB kaartje is dus niet te gebruiken in de box. Maar waar gebruikt dat ding in hemelsnaam 36MB voor die je niet meer kan gebruiken? Iemand een slim antwoord?

Geplaatst:

Dat is wel erg veel overhead eh?

Wat voor filesysteem wordt er op aangemaakt (reiser ofzo?)

Wat ik me voor kan stellen: als ik een ext3 filesysteem maak, dan wordt daar een zg 'journal' bijgemaakt, wat gebruikt kan worden voor transacties naar disc, makkelijk bij een crash etc, dan kan de journal gebruikt worden om het filesysteem te fixen terwijl het al rw gemount is.

Is dat het probleem niet: is er een journal file (of verstopt binnen sectoren) aangemaakt? Het kan natuurlijk zijn dat het filesysteem waarmee de CF geformateerd is, een minimum aan data nodig heeft voor administratie. Bij een CF card van 64Mb valt dat op, bij een disk van 120Gb niet.

hth.

Geplaatst:

axn. Dat lijkt het slimme antwoord te zijn. Er wordt inderdaad met een reiser filesystem gewerkt.

Blijft dus veel overhead. Zonde. Naja, ik denk dat ik de compactflash niet meer nodig zal hebben nu ik een HD heb aangesloten.

Bedankt voor het meedenken

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen