Gast Geplaatst: 8 december 2002 Geplaatst: 8 december 2002 Deze heb ik vorige week gekocht... maar ben nu al een paar dagen aan het afstellen en krijg het niet voor elkaar.. volgens het tabel zit ik op 51 graden dus ik moet dan de motor op 51 graden zetten??? daarna elevation op 39-7,385 van de schotel ingesteld en gaan richten op serius.. deze heb ik gehad 75% ontvangst.. ga ik draaien niets daar... Ik slim zijn (dacht ik) motor op 19 graden gedraait en ASTRA gaan zoeken. deze gevonden en alles vastgezet, ik ga draaien, en ja hoor geen enkele sateliet ... Na lang zitten op het dak ben ik het een beetje moe geworden... ik heb vele berichten gelezen maar daar kom ik ook niet wijs uit, de een zegt dit en de ander zegt dat... please help me...... mupsje
mmeu Geplaatst: 8 december 2002 Geplaatst: 8 december 2002 Kijk hier even. Ik heb hem ook geinstalleerd en is in een keer gelukt. Sluit de motor eerst even binnen in huis (zonder de schotel) aan zodat je weet wat die doet. Suck6 (btw perfecte motor) -- Groet, mmeu
Gast Geplaatst: 8 december 2002 Geplaatst: 8 december 2002 Staat die paal waterpas? Daar moet je 100% zeker van zijn. Je had Sirius en verder niets zeg je, kon je dan de Astra totaal niet vangen? Wat zijn je coördinaten?
Gast Geplaatst: 8 december 2002 Geplaatst: 8 december 2002 paal staat perfect waterpas.. en waar kan ik die coördinaten vinden? mupsje
Gast Geplaatst: 8 december 2002 Geplaatst: 8 december 2002 Als je je motor op 51° zet, dan is het goed. Dan er voor zorgen dat je motor op 0° staat en dan uitrichten op Sirius. Dan zou je toch op z'n minst Astra, Horbird en Sirius moeten hebben.
Gast Geplaatst: 8 december 2002 Geplaatst: 8 december 2002 Dus ik doe het in principe goed.. motor op 51 graden en de schotel verticaal uitrichten op serius. Nou heb ik een 64cm schotel moet ik je wel vertellen. nou wil ik in de toekomst een delta star 90cm kopen is dit een goed advies of heb jij een andere... in ieder geval bedankt voor de informatie... mupsje
Gast Geplaatst: 8 december 2002 Geplaatst: 8 december 2002 Citaat: een 64cm schotel Dat is wel klein hoor...Je hebt bijna geen speling. Moet je ff de bijlage nemen van Satellite. Daar staan de diameters in van de schotel die je nodig hebt. Ik weet wel dat de waarden die daar vermeld zijn ruimschoots genoeg zijn, maar het geeft je toch een idee. Maar ik moet wel zeggen dat onze vriend Hemant ook een 64cm heeft, dus is het toch mogelijk. Welke schotel is een andere vraag. Ik heb momenteel een Archsat van 100 cm en ben er tot nu toe tevreden van. Maar ik heb tot nu toe nog geen andere van dezelfde diameter gehad, dus ik kan niets vergelijken. Anderen zullen dit waarschijnlijk wel kunnen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen