Ga naar inhoud


Kanaalvolgorde bewaren bij update / Echo AD3000IP


Gast

Aanbevolen berichten

Beste Satvrienden,

 

Ik vraag me af of het mogelijk is om de volgorde van de tv- en radiokanalen te bewaren (bijv. saven via laptop) wanneer er een update (via Hotbird) uitgevoerd wordt. Ik heb nu het probleem dat na het scannen alle kanalen weer in een voor mij logisch volgorde gezet moet worden.

 

O ja, ik heb een Echostar Ad3000IP.

 

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo

Als je nieuwe firmware geladen hebt, moet je je ontvanger resetten met het gevolg dat je je settings kwijt bent.

Bij Echostar kan je een programmaatje downloaden waarmee je je settings kan opslaan op een PC of laptop. Dit gaat serieel met een nullmodem kabel.

Je kan de aansluitingen van de nullmodemkabel ook vinden op de site van Echostar.

Je kan ook het programma van Wolfgang Litzinger gebruiken, dat wat editfunkties betreft, veel beter is dan het editprogramma van Echostar, maar is niet gratis. Met dit programma kan je naar hartelust alles editen wat er maar te editen valt.

Dus voordat je update je settings wegschrijven naar een laptop.

Dan de OTA update doen en daarna je settings weer terugschrijven.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr Opa

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaringen zijn dat het verkeerd gaat zodra je de optie verborgen kanalen gebruikt. Setedit ziet deze als gewist, en DBEdit van Echostar geeft allerlei ongewenste resultaten na het teruglezen: Vreemde kanalen in je FAV lijsten (die er niet instonden), en kanalen die bij wissen of toevoegen al gemarkeerd staan en je dus niet kunt wissen of toevoegen.

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...