Gast Geplaatst: 10 december 2002 Geplaatst: 10 december 2002 Heeft iemand ervaring met het kopieren van 5.1 Dolby Digital geluid te kopieren naar VCD of CD waarmee het 5.1 Dolby Digital geluid behouden blijft? Het gaat mij dus met name over het geluid en niet om het beeld. Ik hoor graag welke software je dan dient te gebruiken. Alle hulp en advies is welkom ! Groetjes Henk
Psychosammie Geplaatst: 10 december 2002 Geplaatst: 10 december 2002 Ben niet helemaal zeker, maar volgens mij kan dat niet omdat het 5.1 formaat niet tot de standaard voor VCD of CD behoort. Je speler kan er dus niets mee. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Geplaatst: 10 december 2002 Geplaatst: 10 december 2002 Je kan wel een dvd rippen en omzetten naar divx en daaronder het ac3 geluid plakken Onder een vcd kun je geen ac3 geluid zetten Je kunt ook gewoon alleen het geluid rippen en op cd branden weet alleen niet of je dan het ac3 geluid kan afspelen (op pc vast wel bestaat vast wel een ac3 player maar op stand alone dvd speler wil het geloof ik niet)
Gast Geplaatst: 11 december 2002 Geplaatst: 11 december 2002 Er zijn muziek cd's met 5.1 geluid, dus ik neem aan dat het mogelijk moet zijn om 5.1 van een DVD te kopieren naar een CD. Maar hoe???????
Gast Geplaatst: 11 december 2002 Geplaatst: 11 december 2002 eerst rip je de cd met smartripper naar je hd je krijgt dan een paar grote .vob files en een .ifo file dan neem je flaskmpeg laad je de files in en zet je de zooi om naar 1 video (avi) bestand en 1 audio (ac3)bestand zoek deze progjes maar eens op (met google bv) en stoei er maar eens mee succes
Psychosammie Geplaatst: 11 december 2002 Geplaatst: 11 december 2002 Denk dat je in de war bent met audio DVD. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Geplaatst: 12 december 2002 Geplaatst: 12 december 2002 Welk geuid zit er dan in de nieuwe geluidsstandaard die door SACD spelers worden afgespeeld?? gr,
chevrolet Geplaatst: 12 december 2002 Geplaatst: 12 december 2002 @Henk, Kan je hier wat mee? AC3 sound is Dolby Digital sound. On your PC the audio is stored as AC3 files. There are various formats, the latest being 5.1. 5.1 provides 2 surround channels to Dolby Surround’s one. You can find out more here. http://www.d.lby.com/digital/ If you look at the specification for SVCD you will see that you can have 2 audio channels, so any conversion of Dolby Digital audio must convert the audio to 2 channels. suc6 V8 "fortuna vitrea est" VU+ Duo
Psychosammie Geplaatst: 13 december 2002 Geplaatst: 13 december 2002 Op een SACD zit geluid met een veel hogere sample frequentie dan de 44,1 Khz van een normale CD. Het geluid klinkt daardoor veel beter. Deze CD's zijn ook op een normale CD speler af te spelen doordat er op de SACD van 2 lagen gebruik wordt gemaakt. Er kan inderdaad ook 6 kanaals audio op maar zelf branden is er dus niet bij. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Geplaatst: 13 december 2002 Geplaatst: 13 december 2002 5.1 gaat niet maar Dolby surround is wel mogelijk Je kunt het `t beste met flask doen met een cinema craft plugin en dan de de audio stream niet laten converteren maar direckt onder audio instellingen direckt stream copy kiezen en in de cinema plugin eem mpeg E.S. kiezen je krijgt nu een video file en een ac3 file deze ac3 file kun je met rempeg2 onder tool direckt omzetten naar een mpa file van 48 khz alleen dit wordt niet door alle dvdspelers ondersteunt bij mijn cyberhome wel alleen nog muxxen en cutten met tempenc en klaar ander optie is de ac3 file omzetten met HeadAC3 converteren naar 44.1 khz en weer opslaan naar mp2 muxxen en cutten met tempenc en klaar
snopper Geplaatst: 17 december 2002 Geplaatst: 17 december 2002 kijk hier eens even http://www.doom9.org/ac3machine.htm gaat toch! Snopper Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen