Gast Geplaatst: 10 december 2002 Geplaatst: 10 december 2002 Ik had een analoog systeem met ingebouwde positioner en 36V actuator. Dit systeem werkte prima, van 42 oost tot 30 west te draaien. Ik ben nu overgestapt naar een digitaal/analoog systeem, Echostar AD2000IP, die ik tweedehands heb overgenomen. Het probleem is dat de oude actuator niet met de Echostar wil werken. Het rare is dat de actuator wel van oost naar west wil draaien maar niet andersom (als ik de motorkabeltjes omdraai is het probleem ook omgekeerd). tijdens het draaien van west naar oost zie je op het scherm de pulsmeter aftellen en na een puls of 10 stopt ie er even mee, gaat dan weer even verder en stopt er dan helemaal mee. De schotel staat dan wel op de verkeerde plaats! De Echostar doet het wel prima met een nieuwe motor, dus het ligt niet aan de Echostar en de oude motor doet het ook goed op de oude analoge ontvanger, Dus zou je denken dat het ook niet aan de motor ligt maar aan de combinatie van motor en Echostar. Wie heeft er een idee???
ukkiepukkie Geplaatst: 10 december 2002 Geplaatst: 10 december 2002 [color:"blue"] [/color] maar aan de combinatie van motor en Echostar. Hier geef je volgens mij het antwoord al want deze problemen heb ik ook met mijn Echostar 3000via. Als ik mijn schotel met oude actuator probeer te draaien met de echostar lukt het niet maar wel met een losse positioner of analoog ontvanger. Ik denk dat de echostar problemen heeft met bepaalde motoren ,want een h to h motor draait wel zonder problemen. En verder weet ik het ook niet!!!!!.
Gerdy Geplaatst: 10 december 2002 Geplaatst: 10 december 2002 Een "normale" actuator werkt even goed op een oude ontvanger/positioner als op de echostar. Jammer genoeg is die bij mij nu "ontmanteld" en kan ik je niet meer precies vertellen HOE EN WAAR de 4 draden van de motor op de Echostar moeten aangesloten worden... Het probleem ligt hem daar volgens mij: bekijk dat nog even goed in de handleiding. Gerdy
Gast Geplaatst: 11 december 2002 Geplaatst: 11 december 2002 Ik denk dat jouw verklaring het meest logish is. Gek is wel dat de motor wel de ene kant op perfect draait maar niet de andere kant op. Ik begrijp alleen niet goed welke oplossing je voorstelt. Wat is je suggestie. Ik stuur je een pm.
Gast Geplaatst: 11 december 2002 Geplaatst: 11 december 2002 Ik maak al een ruime tijd gebruik van een 3000ipv En ik heb een telefoon kabel 1x4 ader gebruikt voor het aansturen bij mij geen probleem. Gebruik de M1 en M2 en de sensor en GRN Hoop dat jullie hier wat aan hebben.
ukkiepukkie Geplaatst: 11 december 2002 Geplaatst: 11 december 2002 Gebruik de M1 en M2 en de sensor en GRN. Ja, zo had ik hem ook aangesloten maar zo draait ie bij mij niet. Maar als jullie elkaar nu PM`s gaan sturen heeft de rest er weinig aan natuurlijk. John
Gast Geplaatst: 12 december 2002 Geplaatst: 12 december 2002 Ja.. misschien dat er ergens iets is om gevallen. Dan zou ik zeggen een fabriekreset geven.
Gerdy Geplaatst: 12 december 2002 Geplaatst: 12 december 2002 Eventjes terug naar het begin: Je schrijft: De motor deed het op een oude positioner... Hij doet het niet op de Echostar... Een nieuwe motor werkt wel op de Echostar, dus ligt het niet aan de ontvanger... Vraag: Heb je die motor, nà bovenstaande bevindingen, al eens terug op de oude positioner aangesloten om te controleren of hij het dààr nog steeds goed doet??? Indien hij nu ook dààr niet meer correct werkt denk ik aan een kapotte sensor in de motor, en dat is te vervangen! Gerdy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen