Ga naar inhoud


UCAS De pro's en de contra's


Ron

Aanbevolen berichten

Wie kent ze niet? De UCAS, magic embedded, Magic inside, It's magic ontvangers van diverse fabrikanten. Voorbeelden: Sonysat, Nextwave, Extreme, Fortec star, Manhattan, Arnion.

Zoals een aantal mensen misschien wel opgevallen is, heb ik op deze ontvangers overwegend negatief gereageerd.

Waarom? Omdat mensen denken dat ik aandelen heb bij Dream Multimedia. Ik teebee's maatje ben?

NEE Ik waarschuw je voor het omprogrammeren van een UCAS receiver naar Dreamload omdat ik uit zeer betrouwbare bron gehoord heb dat deze receivers daarmee automatisch voorzien zijn van meerdere timebomb’s.

Er zitten meerdere beveiligingen in, die er voor zorgt dat de receiver hardwarematig kapot gaat.

Dat dit verhaal klopt hebben bezitters van de sonysat en nextwave receivers helaas al mogen ervaren. Receiver stuk en de importeur weet niet wat hij er mee aan moet.

Waarom zitten die beveiligingen er in? Ik kan me voorstellen dat de bedenkers en makers van de Dreamload software niet blij zijn dat hun software onrechtmatig misbruikt wordt en ik kan me ook voorstellen dat de maker van de penta/gamma/tetracrypt software niet blij is dat zijn software door handige copycats nu commercieel misbruikt wordt.

Feit is dat de software meermaals beveiligd is en je een zeer grote kans hebt dat de zaak vroeg of laat kapot gaat. Dan sta je daar met een kapotte receiver waar je in principe geen garantie meer op hebt.

Omdat mensen hier diverse keren hebben kunnen lezen dat je die UCAS reveiver maar snel moet "patchen" naar pentacrypt, vertel ik nu een laatste keer duidelijk wat mijn mening daarover is. NIET doen. Als je het wel doet loop je het voorgenoemde risico.

Het enige wat ik wil voorkomen is dat mensen naderhand gaan zeggen: "Maar op sat4all vertelden ze me dat ik mijn receiver naar dreamload/pentacrypt moest patchen en nu is hij kapot".

Dat bezorgt sat4all onnodig een slechte naam en dat willen we dus zien te voorkomen.

 

Groetuh,

 

Tox.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...