Ga naar inhoud


Laptop zonder seriele poort


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik sta op het punt een nieuwe laptop te kopen maar deze heeft geen seriele uitgang. Tot nu toe patchte ik mijn humax met een nul-modem kabel, aangesloten op de seriele uitgang van mijn oude laptop (kapot nu).

 

De vraag is derhalve: Kan ik met een lap-top zonder seriele uitgang op een of andere manier mijn humax blijven patchen en voorzien van de nieuwste settings.

 

BVD Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn ook Usb-serieel(com poort dsub) converters.Is een korte kabel. Ik heb er zelf ook een van(sitecom geloof ik(+- 20 euro)). Deze werkt niet met alle apperaten even goed. Ik kan hem niet gebruiken om te proggen, maar wel weer om te loggen met een season interface.

 

Die pcmcia zijn er inderdaad ook, maar enorm duur. Heb ik overigens geen ervaring mee.

 

Ik zal eens proberen of ik de humax kan benaderen/uitlezen. Doe ik eigenlijk altijd met mijn vaste pc. Heb nog nooit geprobeerd met de labtop.

 

Resultaat volgt nog.

 

gr TheMenk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De goedkoopste oplossing zal hoogstwaarschijnlijk een adapterje zijn van parallel naar serieel, daar elke laptop naar mijn weten voorzien is van een parallelle poort om evt een printer aan te sluiten. Deze adaptertjes zijn in de betere electronicazaak te koop en kan je evt zelf maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laptop (acer travelmate) heeft een zng replicator, die kan je gebruiken voor een docking-station en als printer/com poort dmv een speciale kabel. Misschien heeft die laptop die je wil gaan kopen ook zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Beemer,

Ik heb een PCMCIA kaart van SocketCom gekocht en geïnstalleerd. Nu loop ik alleen tegen het volgende probleem aan en ik ben zeer benieuwd hoe jij dat hebt opgelost.

Na het installeren van de kaart blijkt dat de com-poorten van de kaart com5 en com6 zijn geworden

Graag zou ik die herbenoemen naar com1 en com2. (3 en 4 zijn in gebruik)

Ik draai onder XP+servicepack-1. Het lukt mij met geen mogelijkheid om die compoorten te herbenoemen. Een aantal programma's (bv Humbox en TMC-edit) ondersteunen maar compoort 1t/m4. Dus het werkt niet.

In de software van SocketCom kan ik het ook niet vinden. Volgens de documentatie zou er een programma met een scherm:"socket dual i/o" met daarin een tabblad "Portassignments" bestaan. Voor mij echter onvindbaar.

Hoe heb jij dit opgelost?

Bij voorbaat dank,

bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn Control Panel is een icon Socket Dual IO verschenen,

Daarmee kan ik alleen checken waarop de Socket is toegewezen("Portassignments") en niet wijzigen. Door de Infrarood poort te disabelen en ook de modemkaart eruit te trekken, de computer te herstarten krijg ik altijd COM2, 3 of 4. Ik heb W98SP2.

Succes,

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...