Ga naar inhoud


Hoe nou te patchen???


Gast A.F.C.A.

Aanbevolen berichten

Ik lees verschillende berichten over patchen hier op het forum, maar er zijn nog een paar onduidelijkheidjes...

Ik heb van iemand de 5in1 patch toegestuurd gekregen en voor zover ik weet moet ik deze via de Semco-editor de Samsung in laden via een seriele kabel.

Nou lees ik dus ergens op dit forum over iemand die een 5in1 patch voor een Phillips gebruikt in zijn Samsung, ik heb de desbetreffende dl opgezocht en kwam erachter dat hier hex-files inzitten, moet ik die ook op deze manier de samsung in werken, of moet ik daar iets anders mee doen???

 

In mijn Samsung zitten de volgende gegevens:

 

loader version 501

main software cersion 118

hardware version 504

 

verder zijn de gegevens die van mijn MM + fun4 afkomen:

 

penta 1.09

 

Ik heb namelijk het gevoel dat mijn Samsung er niet het optimale uithaalt, waarom weet ik niet

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Di Basta,

 

je haalt enkele zaken doorelkaar. Je hebt op het moment firmware 118 in je ontvanger zitten. Deze firmware in kombinatie met een euro irdeto cam-module (allcam) maakt het mogelijk om gebruik te maken van 6in1 files. De patch, die ze je hebben toegestuurd is dus gelijk aan datgene wat al in je ontvanger zit.

De patch kun je inderdaad met semco-edit in je ontvanger laden.

 

Volgens mij kun je gewoon via de satelliet de laatste firmware ophalen en dan kun je met de MM al meer zien als wat je met de euro irdeto cam zou kunnen zien.

 

Groetjes,

 

Arend.

 

 

Groetjes,

 

Arend.

 

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik kan met mij fun4 card en de software via de satelliet meer bekijken dan ik nu zou kunnen??? Is dat zeker en als ik het doe, wat wordt er dan veranderd in mijn Samsung?? Kan ik dat makkelijk weer veranderen mocht het onverhoopt niet zo zijn???

En wat haal ik door elkaar, dat met die hex files???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Di Basta,

 

ik bedoel, dat je de 5in1 patch alleen nodig bent in kombinatie met de euro irdeto cam. Als je gebruik maakt van een MM, dan heb je voldoende aan de originele Samsung firmware.

 

Ik weet in ieder geval, dat je met de MM de ORF zenders kunt ontvangen (misschien zijn er nog wel meer verschillen). Dit lukt dus niet met de euro irdeto cam en de 5in1 patch.

 

Groetjes,

 

Arend.

Groetjes,

 

Arend.

 

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal ik die van het weekend een proberen... Maar kan ik die dan dl via de satelliet, ik bedoel gaat ie dan nix doen met mijn loader??? Of moet ik die firmware ergens anders vandaan halen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de originele software erin zet dan krijgt je originele kaart geen update meer, verder heb je dan ook geen verbetering. sterker nog je kunt je eigen zenderlijst ook niet meer gebruiken,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...