Ga naar inhoud


5816/03g declink


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb declink v0.98,nou wil ik dsi85NL+v4 in mijn ontvanger zetten.epromfile heb ik in eeprom.bin veranderd.alles werkt de ontvanger schakeld in de -se- mode,dan klik ik op eprom read/write.druk op file-->EE de eprom file wordt nu geschreven.dan krijg ik op het scherm " reading eeprom.bin file is not 2048 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites


jij hebt een "aparte" philips, kijk hiervoor bij www.zeguers.be voor meer info (hier alvast beetje info van zijn site)

 

Uitleg speciaal voor DST5816/03 modellen, met basissoft DSIUitleg speciaal voor DST5816/03 modellen, met basissoft DSI185.

 

Nadat je declink hebt geopend druk je nu eerst op options (linksboven in het scherm van het hoofdmenu). Kies nu bij 'Memory read mode' de optie 'Single Byte (1)' :

 

 

 

En ook via options bij 'Eeprom r/w mode' de optie 'I2C (Cmd_27)' aanvinken:

 

 

 

Sluit de ontvanger aan met een normale seriële kabel

 

Druk nu op open

 

Schakel de ontvanger in standby mode

 

Druk op Enter (de ontvanger schakel in -SE- service mode)

 

Dubbelklik op Eprom Read/Write

 

 

 

Druk op File-->EE, de eprom file wordt nu geschreven

 

Als dit klaar is kun je dit veld sluiten

 

Druk nu op Exit (bij service mode in het hoofdmenu)

 

De ontvanger staat nu weer in user mode (tijd of --,-- komt terug in display)

 

Zet de ontvanger aan, normaal krijg je nu alleen het menu. Laat de ontvanger nu via menu 5, 5 weer naar kanalen

zoeken

 

ls je oude kanalenlijst wel nog in de ontvanger staan, is het schrijven van de eprom misschien niet goed gegaan. Doe het bovenstaande dan gewoon nog een keer opnieuw. Soms kan het zijn dat de settings wel blijven staan. Je kunt eventueel controleren door de eeprom opnieuw uit te lezen, en deze te controleren met ic-prog. In de epromfiles.zip zit een readme.txt met de uitleg over de juiste aanpassing van de eeprom file. 185.

 

Groeten,Johnve.

 

 

It's good to be back.

But it's even better still to be here

 

Was getekend:4tover

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de informatie, ik had de site van zeguers ook gevonden,maar als ik alles stap voor stap doe krijg ik bij het laatste scherm waar ik file-->EE aanklik om de eeprom te schrijven ( reading eeprom.bin file is not 2048 bytes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdorie Luso, daar staat me nog iets van bij maar ik kan er niet meer opkomen wat het precies was met die melding van binfile is not 2048 bites.

 

Ik weet zeker dat er nog iemand is die weet wat ik bedoel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik knutsel ook maar raak.

dit was precies het probleem waar ik mee zat te stoeien.

ik had de firmware inplaats van de epromfile

ik moet de epromfile DST5816-03noepg.bin hebben,die kan ik alleen nergens vinden ook niet op de site van marc zeguers

waar moet ik zoeken!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...