Ga naar inhoud


Domme vraag???


Gast

Aanbevolen berichten

Vast een hele domme vraag maar wat is het verschil met de echostar7000 en de echostar 7000 met viacess,

zijn dit recievers die je zo uit de doos aan kan sluiten en kaartje er in doen en alle kanalen gaan dan open of moet er nog van alles meegebeuren???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan je mij ook vertellen of deze recievers al helemaal gebruiks klaar zijn dus zo uit de doos me kaartje er in en alle kanalen gaan open of moet hij eerst gepatcht worden, ik heb echt geen verstand hier van kan nog net een kaarje maken met de magic maar dan houdt het ook op,

wil dus graag een reciever die alles gelijk al kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er weer helemaal aan wat je gebruiksklaar noemt. De 7000 is een ontvanger die op geen enkele manier te vergelijken is met bv een Humax. het is een ontvanger die is bedoeld voor een draaibare installatie met alle toeters en bellen vandien.

De 7000 is standaard voorzien van software die mits je de juiste CI module (Irdeto 1.06 of Magic) erinstopt prima met 6in1 kaartjes overweg kan. er zit dus geen embedded cas in zoals in de C+ goedgekeurde bakjes of de Humax 5400.

 

Als je met gebruiksklaar bedoelt dat je aan de software moet sleutelen met allerlei patches dan is dat dus niet het geval. Je hoeft de ontvanger dus NIET te patchen, dat doen ze in de fabriek al voor je. Het is dus ook niet echt een gepatchte ontvanger, Echostar noemt het "Improved ci behaviour". De werking ervan is prima.

 

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een echostar 3000 maar die heeft heel veel blokvorming op het beeld en een slecht geluid bij alle kanalen die open gaan met de cam en een funkaart, de fta kanalen zijn wel goed om te zien.

 

We hebben nu een humax 5400 aangesloten en alles werkt perfect heel mooi beeld goed geluid.

 

Maar we hebben een gregorian schotel met een jaeger motor er op die we niet kunnen aansluiten op de humax want er zijn 2 kabels die van de schotel komen 1 voor de ontvangst en 1 voor de motor, en die van de motor kunnen we niet aansluiten op de humax,

volgens de onze satwinkel moeten we een andere schotel kopen met een andere motor die dan wel is aan te sluiten,

nu draaien we de schotel met de echostar en kijken dan via de humax maar vind dit niet echt een oplossing om de echostar alleen maar als tussen motor te gebruiken, beetje dure oplossing toch??

 

Dus de keuze die we hebben is of een nieuwe schotel kopen met motor en lnb want volgens de winkelier kunnen deze dingen alleen gebruikt worden op de gregorian schotel, en alles weer aan laten sluiten want wij kunnen dit zelf echt niet,

 

Of wat we ook kunnen doen is alle 2 de recievers verkopen en een nieuwe kopen was dus een beetje aan het kijken wat een nieuwe echostar met harddisk kost want vind dit echt een mooie reciever, maar vind het nu wel weer jammer dat je met de echostar een cam moet gebruiken,

 

ben ook aan het kijken naar een manhattan lijkt me ook wel een goede reciever,

 

maar mischien kan jij of iemand anders mij vertellen wat nu het beste is voor een leek zoals ik op dit gebied wil gewoon een hele goede reciever

 

bedankt alvast

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan voor je huidige motor een motorsturing/positioner aanschaffen waarmee je de schotel kunt draaien.

Deze werkt in combinatie met de disecq in je humax die de satposities doorgeeft aan de externe positioner, die op zijn beurt weer de motor aanstuurt.

Er zijn ook uitvoeringen waarmee je satposities met de hand moet instellen doormiddel van een afstandsbediening.

Dit is een oplossing die je hooguit 100 euro kost!

 

Kijk eens op de site van Jeager voor meer info!

(aangenomen dat je een Jeager motor hebt)

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

blokvorming bij Echostar3000 ligt aan het versie type MM.

Met MM 1.02 zijn er geen problemen.Dat geldt voor andere ontvangers weer omgekeerd.Werken beter met 1.01. Probeer hem te ruilen.

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...