Ga naar inhoud


dbox ombouwen etc


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb pas geleden een tweedehands dbox1 gekocht met de multichoice bootloader (versie b2.00bmc), firmware c+2.4 en een ongepatchte c-cam (een groene). Verder zat er nog een lichtblauw kaartje bij met een waaier in alle kleuren en waar drie pijltjes op staan. Ik kan momenteel geen C+, discovery of NGC ontvangen, alleen de zenders van het basis pakket en wat duitse en franse zenders. Ik zou graag meer zenders willen kunnen ontvangen, en SECA etc. (vooral spaanse zenders intereseren mij, maar op astra zitten er zeker weinig, daar moet ik waarschijnlijk een motor voor kopen zodat mijn schotel naar hispasat ofzo kan draaien?) ontvangen zou ook wel leuk zijn, daar moet ik mijn cam zeker voor ombouwen? Wat kan ik er het best opzetten en waarom? Amon 4.4? 5.4?

 

Op de transbox website kun je een filetje downloaden, en er staat: "Zugangsdatei für d-Boxen mit Bootloader B2.00bMC (nur verwendbar, wenn dieser Bootloader mit Transbox und ausgeschalteter Option 'Upgrade zulassen' eingespielt wurde - meist versehentlich)."

 

Betekent dat dat ik met deze bootloader waarschijnlijk niet via een nullmodem-kabel de firmware kan updaten? Ik kan zeker het best gewoon eentje kopen en proberen? En als ik de firmware update naar Dr. Jabal 2003 of NoOneManIt 1.4(?)h (welke is het best?), kan ik dan nog steeds die originele lichtblauwe irdeto kaart gebruiken?

 

En heeft het nut om een AC3 er aan te bouwen? Of zijn er maar weinig uitzendingen in dolby surround?

 

Verder nog advies?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


er zit al een goede bootloader in met dvbedit kun je er andere soft ware in drukken met een nulmodem kabel

de cam moet je nog wel ombouwen met een andere eprom allsas4.1 kan ik voor je doen en een fun kaart er in en kijken maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er een andere bootloader erin zetten via een bdm kabel, dit is hier al uitvoerig besproken dus zul je de zoek funcie ff moeten proberen, ook de optice uitgang voor Dolby Digitaal, die worden uitgezonden op een aantal pay per view kanalen van het Duitse PM pakket.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...