Ga naar inhoud


[Pioneer] patchen 200nl


Gast

Aanbevolen berichten

@Ona,

 

Het probleem van Fever bleek achteraf aan zijn BIOS instelling te liggen. Nadat deze op ECP/EPP mode gezet was, werkte het upgraden prima.

 

Je schrijft dat je deco in servce mode 2 blijft hangen. Dat lijkt toch een ander probleem. Als je de deco in service mode zet zal er DL1o in de display komen. Tijdens het laden (in ram) zal DL2 knipperen. Zodra het laden stopt, moet de FW nog van ram naar de flash geschreven worden en dat duurt dan nog ongeveer een minuut. Daarna zou het knipperen van DL2 moeten stoppen en zit de nieuwe firmware er in. Pionero zal dit ook aangeven op het scherm.

 

De vraag is dus of dit bij jou ook zo gebeurt.

Kun je stap voor stap aangeven wat je gedaan hebt en hoe je Pionero ingesteld hebt? En wil je ook even controleren en doorgeven wat het BNP nummmer op je moederboard is?

 

PS: Wie zijn 'de anderen met dezelfde problemen'. Ik zie ze niet hier op het board.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Satori,

 

Bedankt voor je reactie. Dit zijn mijn instellingen:

 

Ik gebruik Pionero 4 met Windows ME en de Pioneer DVB-S200NL (BNP 1323 E/Y) decoder.

 

Ik probeer de firmware Dynamit 6.16 versie UK voor BCT14xx weg te schrijven naar adres 7FE00000 en zet

met pin K2002 de decoder zonder probleem in service mode 1 (Dl1o)

 

Mijn instellingen voor de Seriele poort zijn:

 

COM1

9600

7

Oneven

1

Software

 

Deze zijn gelijk aan die van Windows en dit werkt prima. Ik gebruik een 9 pins M/F verlengingskabel.

 

De adressen van mijn Paralle poort zijn:

 

3BC-3C3

7BC-7BE

 

Dit komt overeen met de instellingen van Windows. Ik gebruik en 25 pins M/M parallele link-kabel

 

In de BIOS staat de parallele op ECP/EPP, weer met het adres van hierboven (3BC-3C3 7BC-7BE), IRQ 7 en DMA 3.

Deze instelling lijkt geen conflicten te geven in Windows.

 

Ik heb mijn printer driver verwijderd (de parallele poort print overigens normaal).

 

In Pionero krijg ik de volgende melding, wanneer ik de LPT poort in Windows disable:

 

%DL=7FE0000000180000DBACC3

$.D1Openen van LPT1 poort

Status na openen en onderhandeling:ERROR

Status:ERROR

Bestand verzenden...

Sluiten van LPT1 poort

Fout Afsluiten 2.

Wachten op antwoord van de decoder. Kan iets meer dan een minuut zijn...

Er is geen reactie van de decoder in de Firmware's Update (2e fase)!

 

Hij lijkt dan overigens wel de firmware te versturen, maar DL2 zie ik niet (gewoon DL1o)

 

In Pionero krijg ik de volgende melding, wanneer ik de LPT poort in Windows niet disable:

 

%DL=7FE0000000180000DBACC3

$.D1Openen van LPT1 poort

Status na openen en onderhandeling:ERROR

Status:ERROR

Bestand verzenden...

Fout in het plaatsen(). Doorgaan met overbrengen en fout herstellen..

Fout ontstaan in het herstellen van de laatste fout.

Sluiten van LPT1 poort

Fout Afsluiten 2.

 

Hij stuurt dan echter niets en Pionero blijft 'hangen'. Herken je hier iets in?

 

 

MvG,

 

Ona

 

 

PS: Een 'andere' heb ik in een discussiegroep van Google gezien en een Italiaan had iets 'gepost' op een buitenlands sataliet-board, maar ik ken Pionero en het Italiaans te weinig om hier absoluut zeker van te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft waarschijnlijk toch met je windows versie en daarbij behorende parallel poort adressen te maken. Ik heb met een addon printerpoort kaart geprobeerd te werken, maar dat is ook mislukt. Zelfs nadat Sa1vad0r speciaal voor mij aanpassingen in Pionero gemaakt heeft.

 

In je log komt er al een foutmelding tijdens het onderhandelen en Pionero gaat gewoon door met sturen, zonder te checken of de data echt goed overkomt.

Ik ben dus bang dat je de 'standaard' LPT1 of LPT2 adressen moet gebruiken.

Ik zou een pc met W98 of XP proberen.

 

Je deco is met de moederboard inderdaad te patchen als een BCt14xx.

 

Groeten,

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat:
Ik gebruik en 25 pins M/M parallele link-kabel

Bedoel je hier echt een link-kabel?

(Die voor het programma laplink gebruikt wordt.)

 

Zoja dan is de fout gevonden. Je moet namelijk een 1 op 1 kabel gebruiken.

(Bijvoorbeeld de kabel zoals je die gebruikt voor een Mastera programmer>)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Boes80,

 

Bedankt voor je reactie. Wanneer je bedoeld dat ik de parallele poort in de bios op "ECP/EPP" moet zetten dan heb ik dit gedaan.

 

Wanneer je hier iets anders mee bedoeld dan hoor ik dit graag.

 

MvG,

 

Ona

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Pionewbie,

 

Bedankt voor jouw reactie, ik weet inderdaad niet precies welke kabel ik nodig heb en geloof ook dat het iets stoms als dit moet zijn. Ik heb echter inmiddels meerdere kabels geprobeerd.

 

De meest voor de hand liggende leek mij echter deze parallele link kabel (hij is immers parallel, 1:1 en M/M), verder heb ik nog een twisted M/F met een converter M/M en een schijnbaar seriele M/M 1:1.

 

Op www.***geen-reclame***.nl verkopen ze er bijvoorbeeld ook een, moet ik deze aanschaffen? Ik zie namelijk zelf niets aan die kabels, hoe heet de kabel precies die ik nodig heb?

 

Onder XP, krijg ik met mijn computer hetzelfde resultaat, en heb ook het programma "Userport" in XP gebruikt om er maar zeker van de zijn dat het juiste I/O adres gebruikt wordt. Dit laatste dan natuurlijk tezamen met het opstarten van Pionero als Win98 programma (een mogelijke eigenschap in XP). Dit lijkt dus ook niet de oplossing.

 

Morgen probeer ik het ook nog via een andere computer.

 

 

MvG,

 

Ona

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ona

Een linkkabel heb je inderdaad in serieel en parallel uitvoering met aan beide uiteinden een male connector. Het lijkt dus de juiste kabel te zijn, maar is het echter niet omdat de pinnen niet 1 op 1 (1:1) zijn doorverbonden. Die twisted (gedraaid) is waarschijnlijk al helemaal niet goed.

 

Ik weet niet of jij (of een kennis) de kabel kan doormeten. Kun je dit wel, dan moet pin 1 van de ene connector verbonden zijn met pin 1 van de andere connector. Pin 2 met pin 2, pin 3 met pin 3 enz.

 

Zelf heb ik eerst een kabel gekocht en daarbij gevraagd om een parallel kabel met 2 x male connector en 1 op 1 doorverbonden . Later heb ik er zelf een in elkaar gesoldeerd omdat de gekochte kabel 5 m lang was en ik hier had gelezen dat hij beter korter kon zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Boes80, Satori en Pionewbie,

 

Jullie hadden allemaal gelijk:

 

Kabel doorgemeten, was verkeerde kabel: thx Pionewbie

 

Bios op bi-directioneel gezet: thx Boes80

 

Naar andere computer gegaan om Bios om te kunnen zetten op bi-directioneel: thx Satori

 

Er was dus niets mis met de decoder. Heb v6.16 in decoder staan, werkt prima!

 

MvG,

 

Ona

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...