Gast Geplaatst: 18 december 2002 Geplaatst: 18 december 2002 Als je werkende drivers hebt voor een USB Wireless Lan adapter voor Linux, hoe groot is dan de kans dat dit werkt op de Dreambox ??
pukje Geplaatst: 18 december 2002 Geplaatst: 18 december 2002 de drivers zouden dan in de kernel cq in een module komen. deze zal je dan nieuw moeten compileren en dat gaat alleen als de de kernel source krijgt van de DB ,wat mij onwaarscheinlijk lijkt. (de kans is groot dat het gaat werken als je maar de benodigde sourcen krijgt) pukje
Gast Geplaatst: 18 december 2002 Geplaatst: 18 december 2002 Ik denk niet dat die kernel sources echt noodzakelijk zijn. Ja het is wel veel gemakkelijker als je ze hebt. Het hangt er ook vanaf of de kernel gecompiled is met de optie "modversions". Zoja, dan gaat een insmod lastig doen bij het laden van een module die niet met de bijbehorende sources is gecompiled. Ik heb nu niet onmiddellijk een idee of je dit kan omzeilen. Indien er geen gebruik werd gemaakt van modversions, dan lijkt het mij doenbaar. Je compiled de module dan tegen een andere PPC kernel source (bijv. die van tuxbox). Je zult waarschijnlijk wel behoorlijk wat symbols en links moeten nakijken. Enfin, niets triviaals dus;-) Voorbeeld: die gast die die ucas image heeft gemaakt. Hij heeft een sdev.o module gemaakt zodat die aangepaste camd de ControlWords kan doorknallen naar de descrambler via die driver. En ik denk niet dat hij de originele kernel sources heeft. Greetz
Ron Geplaatst: 18 december 2002 Geplaatst: 18 december 2002 Die heeft toch alleen de dream.o file aangepast in en sdev de module alleen geladen? Dat staat ten minste in de read me file. Tox.
Gast Geplaatst: 18 december 2002 Geplaatst: 18 december 2002 Hij heeft inderdaad dream.o aangepast. Maar hij moest er ook voor zorgen dat camd de CW's naar de descrambler kon krijgen. Die camd doet dat blijkbaar door te schrijven naar /proc/bus/gtx. En het is die sdev die zich hangt op die gtx en de writes opvangt. Als ik de read.me goed begrijp heeft hij wel degelijk sdev.o zelf geschreven of aangepast vanaf een sample. In alle geval heeft hij hem zelf gecompiled. Ik ben die sdev toch alleszins nog niet tegengekomen in een van de andere dream images. CU
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen