Ga naar inhoud


[Strong 8000] Ervaring dode strong8000


Gast

Aanbevolen berichten

Beste strongers,

Zoals zovelen dacht ik dat het mij nooit zou overkomen: een dode strong. Daarom wil ik mijn ervaring met U delen.

Vermits mijn settinglijst niet meer uptodate bleek wilde ik

in mijn versie v9bfinal de settinglijst 8000M_Z plaatsen. Na deze zonder problemen geplaatst te hebben, bleef mijn display na herinschakelen van de netspanning zwart. Tevens bleek op geen enkele manier de strong nog te benaderen met de loader8000. Ook blindschakelen van de CHA-mode lukte niet. De volgende twee punten heb ik dan met succes uitgevoerd. Eerst en vooral verbinding met de strong gemaakt via "hyperterminal"(windows)en daarna de loader8000 er bij gehaald en opnieuw V20 en V9C erin geladen. Alhoewel na deze handelingen alles volgens het computerscherm korrekt verlopen was, bleef het display zwart. Daarom heb ik het display eraf gehaald en de condensator (0.22mf) kortgesloten. Volgens de uitleg op andere plaatsen zou deze condensator dan een overspanning hebben. Omdat ik nogal een beetje thuis ben in het electronicagebeuren lijkt mij dit zeer vreemd. Volgens mij wordt door het kortsluiten de spanning weggenomen van het

IC op de displayprint en wordt er een reset uitgevoerd op dit IC. Met als gevolg een terug werkend display en zoals de computer had aangegeven een inderdaad goed opgeladen software.

Weeral een strong die terug leeft en vooral geef het niet te snel op!!

Groetjes en beste wensen voor 2003

KingKong

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...