Gast Geplaatst: 21 december 2002 Geplaatst: 21 december 2002 Ik heb de volgende vraag:Wat is de beste LNB die er te koop is ??. Ik heb nu een ALPS maar dat lijkt toch niet helemaal,je van het. Ik heb nu een zelfde ontvanger als ik heb,gezien met een Samsung en dat leek me al beter (minder blokvorming) (op de zelfde schotel en ontvanger, Draaibaar ) Heeft iemand ervaringen met een betere LNB ??, Laat het me ff weten. Ray
Antenne Jantje Geplaatst: 21 december 2002 Geplaatst: 21 december 2002 de beste kun je wel betalen maar is je toch te duur. zoals al gezegt de lnbf's van MTI ervaar ik ook als goed. deze zijn niet van de bleu-line serie maar een creme serie van micro-electronics ik gebruik deze in een drietal schotels in verschillende uitvoeringen. maarrrr als je zelf al zegt dat er blokvorming optreed zou je dan niet twijfelen of je schotel wel goed staat of is deze wellicht te klein voor die sat.???? welke schotel gebruik je (diameter) en waar komt die blokvorming voor (welke sat) een andere lnb(f) kan zeker uitkomst bieden maar plaats deze dan ook goed. bij een draaibaar systeem gewoon recht naar beneden en op een zwakkere sat gaan kijken naar je sterkte meter op de ontvanger en dan de lnb(f) iets in of uit schuiven in de klem als dat mogelijk is, dit doet veelal wonderen. heb ik al meegemaakt 30% exstra kwaliteit door hem in te schuiven op een humax-5400 ik hoop dat je hier iets mee kan. jan,
Gast Geplaatst: 21 december 2002 Geplaatst: 21 december 2002 Nee het is niet de blok vorming zoals je ziet bij een te zwak signaal!,maar meer een scherpte verschil in het Mpeg signal. Ik sla altijd een betje door , en wil altijd het beste. Het maakt me echt niet uit hoe veel het kost, en reken op zo`n 200 Euro. Ik koop namelijk ook meteen een andere schotel (FUNKE of Visiosat) En de high-end kabel ligt er ook al. Ray
Gast Geplaatst: 21 december 2002 Geplaatst: 21 december 2002 PS: heb nu een TRIAX 80cm met ALPS LNB Draaibaar Ray
Antenne Jantje Geplaatst: 21 december 2002 Geplaatst: 21 december 2002 200 euro voor alleen de lnb is een bedrag wat te overzien is, lnb's van smw zijn erg goed ruisgetal 0.5 ect maar dan moet er weer een feed voor (lnb-lnbf) dus het blijft een keuze. zelf gebruik ik lnb's en lnbf's van micro-electronics en deze bevallen goed, ik haal teminste de helebaan van oost naar west. dat wordt weer mede bepaalt door de te gebruiken schotel en zo blijven we dus weer bezig met wat is het beste. (antw. voor elke sat een eigen dish van groote x.) voor wat betreft de "blokvorming" dit ligt eerder in de ontvanger/monitor (tv) verhouding sommige tv's hebben een digitale beeld corectie en wellicht dat dat het visuele verschil weergaf. jan.
Gast Geplaatst: 21 december 2002 Geplaatst: 21 december 2002 Ja dat klopt heb het ook alleen met de 100Hz TV met digital scan. Maar ik zie toch een verschil met een andere LNB,vandaar. Het zal ook best een combinatie van componenten zijn,en daarom was ik nieuwsgierig naar ervaringen van andere mensen,mede om het feit dat je bijna alleen maar over schotels leest,en men de LNB maar voor lief neemt. Ik ga ff op zoek,bedankt voor je reactie,fijne dagen. Ray
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen