druup Geplaatst: 21 december 2002 Geplaatst: 21 december 2002 Ik heb onlangs alle satellieten op mijn 99cm Funke met STAB120 getest of ik ze kon ontvangen en vanaf Europastar op 45 Oost tot Panamsat 1R op 45 west ging dat goed behalve de volgende satellieten daar ontving ik niets: 21,5 oost Eutelsat 2F3 met hoofdzakelijk Feeds op veel transponders 39 oost Hellas Sat 1 daar zou een testbeeld moeten zitten 40 oost Express A1R 2 feeds en een zender die space TV heet Zijn er mensen die wel wat ontvangen op deze satellieten en welke afmeting schotel is dat? Aan de afstelling van mijn schotel/stab kan het m.i. niet liggen daar ik op 45 oost en 45 west en daar tussen goede ontvangst heb. Volgens de tabellen van Satellite Frequentie bijlage zou de schotelafmetingen voor deze satellieten resp. 1.2, 1 en 1.4 moeten zijn dus daar kan het lijkt mij ook niet aan kan liggen! VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Antenne Jantje Geplaatst: 21 december 2002 Geplaatst: 21 december 2002 druup, wat betreft je schotel zit je wel goed maar je moet rekening houden met de volgende dingen. 21,5 oost deze sat staat iets onder/boven de baan dus zou je schotel meer of minder moeten eleveren dat doe je niet dus is hij iest zwakker of je ontvangt hem helemaal niet, kortom je moet hem exact uitrichten en dan kun je er wel zeker feeds zien maar door dat deze er niet altijd zijn en niet altijd een hard signaal geven blijft het zoeken. je schotel is er goed genoeg voor, ik heb hier een 120cm.gregoreaan (150cm offset) en een 100cm echostar en het komt wel eens voor dat ik een zender met de 100cm wel zie en met de 120cm niet waarom.?? doordat de sat iets uit de baan ligt en de schotel die vast volgt komt hij buiten de openings hoek van de schotel te liggen dus zie je niets. de openingshoek van de 100cm is namelijk groter dan die van de 120. wat betreft de 39 oost en 40 oost. de sat 39oost heb ik nog niet kunnen zien (geen zenders) en voor wat betreft space-tv op 40 oost deze heb ik wel gezien alleen de laatste tijd niet meer en heb het idee dat deze uitgeschakeld is. hou er wel rekening mee dat hoe verder je oostelijk komt de sterkte's veelal afnemen en je ziet dan ook dat veel zenders alleen nog vertikaal uitgezonden worden. ik hoop dat je er iets aan hebt en blijf zoeken. jan,
druup Geplaatst: 21 december 2002 Auteur Geplaatst: 21 december 2002 Hi Jantje, Jammer van die Eutelsat 2F3, als ik m'n elevatie voor deze satelliet zou aanpassen dan ontvang ik op de andere natuurlijk niets meer maarja! En voor die andere twee satellieten klopt het dus wel dat ik daar niets ontvang. Goed kan ik gaan beginnen met het opstellen van mijn satellietlijst voor m'n TF4000! Alle lijsten die ik tot nu gevonden heb staan de satellieten niet in volgorde van graden west-oost dus moet ik 'm zelf maar maken. Thanx, VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Antenne Jantje Geplaatst: 21 december 2002 Geplaatst: 21 december 2002 druup, ik heb dat hier ook zelf moeten doen. eerst liep de ontvanger vast waarna ik een nieuwe lijst moest inbrengen en toen heb ik die van pet genomen en deze zelf aangevuld met meerdere kanalen en ook andere sats die er niet instonden en heb nu een lijst van 72o/58w waarbij ik niet direct voor de "nieuwste" astra settings ga maar meer voor feeds ed. (30 premiere kanalen inlezen en er maar 15 ontvangen ja leuk maar wat moet je er mee) ik heb nu een lijst van 1975 kanalen (tv) waar ik die exstra f1 kanalen ed. weggelaten heb en voornamelijk feeds er in heb zitten met de normaal standaard te ontvangen tv kanalen maar daar ben je wel even mee bezig. dus.... zoek ze, jan,
druup Geplaatst: 22 december 2002 Auteur Geplaatst: 22 december 2002 Ja alleen heeft die pet file ook de satellieten niet op volgorde van oost naar west (of andersom) staan. Bij mijn ontvanger de Topfield 4000 kan je bij het zoeken ook eerst een keuze maken welke satelliet je wilt ontvangen. Als je dan het lijstje langs zapt en je weet nog niet precies waar alle satellieten hangen dan is binnen de korstte keren m'n STAB overleden plus dat het zo lang duurt als je van 45 west opeens naar 45 oost gaat! VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Noordzee Geplaatst: 22 december 2002 Geplaatst: 22 december 2002 Op de 21,5 West ontvang ik nu een sterk signaal op 11605/H/4000 3/4 De zender heet : Reuters WNS Ontvangen met een schotel van 1 meter Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
druup Geplaatst: 22 december 2002 Auteur Geplaatst: 22 december 2002 Dat is mooi maar ik heb het over 21,5 oost of bedoel je die ook? VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen