Ga naar inhoud


Uitval zenders Echostar 700


Gast

Aanbevolen berichten

Beste medestrijders,

ik ben in het bezit van een Echostar 7000 en gebruik een Magic Mod. en een fun 4 kaart met files van D.......

Nooit problemen gehad echter de laatste twee weken vallen de zenders regelmatig uit, balkjes kleuren rood om vervolgens weer blauw teworden. Echter veelal moet ik de M.M. in de andere cam doen om weer beeld te krijgen.

Doet dit bij alle zenders (niet de FTA's)

Wie o wie heeft hier ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke balkjes kleuren rood en worden vervolgens weer blauw ??

 

Als dit de signaalsterkte en kwaliteitsbalkjes zijn in het midden van de statusbalk dan is er zeer waarschijnlijk iets met je schotel, lnb of coax mis.

 

Je hoeft om je MM te resetten de module niet te wisselen. Als je de ci wilt resetten dan kan je ook op de exit toets gevolgd door het nummer van het ci slot welke je gebruikt.

Dus EXIT 1 of EXIT 2.

Dit werkt vanaf beta3xx en natuurlijk de V400 software van Echostar.

 

Succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn inderdaad de balkjes die in het midden van de statusbalk zitten die dus de sterkte van het signaal weergeven. De tip van reset is welkom bedankt daarvoor.

Dit instal is pas een twee maanden oud dan is dit vrij snel als er iets mis zou zijn met de schotel of LNB, coax lijkt me stug want die loopt vrij beschermt vanaf dak naar ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rolf,

Er is toch zeeer waarschijnlijk wat mis met de afstelling van je schotel. je kan proberen hem opnieuw op de satellieten af te stellen, het kan zijn dat de ontvanger een pulsje is vergeten te tellen en dat 'ie daardoor net naast de satellieten staat.

 

@All,

Haal je CI modules er NOOIT en te nimmer uit terwijl de ontvanger aanstaat !!!! Zet eerst je ontvanger uit, en wacht totdat de HDD uitschakelt. Ik heb al teveel defecte CI modules in mijn vingers gehad die hierdoor waren overleden. Meestal nog te repareren (gaat ook niet echt vanzelf), soms ook echter definitief overleden. Alleen in geval van hoge nood kan je dit bij de MM doen als bv bij het programmeren er iets is misgegaan en de module niet meer softwarematig in dreamload is te zetten.

 

Peter.

 

ff vergeten, het kan ook nog zo zijn dat er op de een of andere manier vocht in je coax is gekomen. meestal is een slecht afgedichte F-connector op de aansluiting met de LNBF de boosdoener. ook vocht in de LNBF zelf wil nog regelmatig roet in het eten gooien.

 

ga nu echt tukkie doen.

los ballos,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik herken deze problemen wel.

 

Ik maak regelmatig mee dat mijn 7000 niet wil initialiseren met een MM module. er blijft steeds weer in beeld verschijnen "smartcard inlezen" of zoiets. als je in het menu naar het CAM menu gaat zie je ":initialiseert" staan. hij kan op dat moment de cam's nietherkennen. ook exit 1 of exit 2 werkt dan niet. ik moet de ontvanger eerst zonder modules laten opstarten, dan module er in, wachten tot deze is geinitialiseerd is en dan de kaart. dan doet hij het weer voor twee dagen. ben dit zo zat, heb MM er nu maar uit gehaald en kijk nu met mijn freecam. Met de Freecam heb ik een stuk minder last van dit probleem. schakelt ook veel sneller tussen de diverse coderingsystemen . als ik nagravision heb gekeken op hispasat en ga daarna naar Sirius Viaccess kijken gaat het kanaal meteen open mer de freecam. Met de MM blijft hij een hele tijd hikken voordat hij uit zich zelf open gaat. Meestal help in het systeem dan een handje door even exit 1 of 2 te doen.

 

ik ben op dit punt erg ontevreden over de 7000. topfield 4000 mag best als voorbeeld dienen van hoe het zou moeten. daar heb ik nooit problemen mee.

 

Renzie.

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem van het blijven initialiseren komt vaak juist DOORDAT je de module tijdens bedrijf eruit hebt geplukt. Ik heb het diverse keren meegemaakt dat er een bitje in de Flash wordt omgezet waardoor de module niet meer initialiseerd, of heel veel blokvorming geeft tijdens bedrijf. Om eerlijk te zijn nog nooit met een Magic, maar wel met diverse SCM gebasserde modules. Zowel de Euro-CI's als de oude modellen.

 

De enige mij bekende remedie is het openmaken en desolderen van de flasheprom en deze via een externe programmer opnieuw programmeren. Soms gaat ook dit niet en moet er dus ook nog eens een nieuwe flash aan te pas komen.

 

Volgens de PCMCIA standaard zouden de modules hot swappable moeten zijn, maar dat zijn ze dus zeer zeker niet !

 

Pas dus alstjeblieft op met je dure modules, reparatie is soms nog mogelijk, soms ook niet meer. Als de processor of asic is overleden is het einde verhaal.

 

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor Prutsie,

de situatie die ik beschrijf onstaat als ik de ontvanger aan zet, of als hij vanwege de timer geacht wordt aan te gaan en een programma op te nemen. kom je thuis staat het programma er niet op en staat de ontvanger aan en probeert nog steeds de smartcard in te lezen. heb drie MM's in huis. heb deze allemaal geprobeerd met hetzelfde resultaat. het ligt toch echt aan die (veels te dure) echostar 7000. Bestond er maar een topfield met ingebouwde 36V positioner (zucht).

 

renzie.

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, Da's heet van de pers. Ik kijk elke dag wel een keer op de Satnerds maar had deze nog niet gezien.

Het vreemde is ook dat ik er totaal geen last van heb. Ik heb in mijn star al diverse MM's gehad, en ook Axas en omgeprogde universal cam's. nog nooit een probleem gehad.

Nu heb ik wel een van de eerste 7000's uitgeleverd door Echostar. Misschien dat daar verschil inzit ?

 

Nou hoop dat dit voor velen de oplossing is.

Peter.

 

 

Oh, hoezo veel te dure Echostar ? je kan altijd een Topfield 4000 en een V-Box nemen. werkt ook prima samen met een 36vdc actuatormotor. Ik vind de echo echter beter dan de TF-4000. betere tuner, bedieningsgemak is beter. Als kijkdoos is er geen betere. Voor de feeds en andere hobbydingetjes heb ik mijn eigen Nokia MediaMaster 9600.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrienden bedankt voor allen reactie's echter het probleem is zoals vermeld ook van toepassing als je de 7000 aan/uit zet en bij opnemen van een prog.

De raad van het wisselen van de MM tijdens het online van de 7000 zal ik ten harte nemen echter dan vraag ik me af of hij (de MM ) ooit initialiseerd. Wat wel zo is, dat ik met de Asthon + legale kaart van canal+ geen zenderuitval heb. Dus aan coax enz zal het volgens mijn niet liggen.

Ik heb nu twee dagen de asthon erin met l.kaart c+ en heb nog geen zenderuitval gehad. Ongeveer 12 uur tv kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Prutsie

Ik deel jouw mening en situatie.

 

@Rolf

Kun je de MM-module niet eens (laten) herprogrammeren?

De ene MM-module is zeker de andere niet... en al weet ik dat men dit niet zal (willen) geloven,

maar de slechtste ervaringen heb ik met de originele MM... maar ja...

Heb je overigens al eens een MM-module van een vriend kunnen proberen in je 7000?

Lapke

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prutsie,

met veel te duur bedoel ik het prijsverschil van eur 450 tussen een topfield en echostar.

 

de Topfield is meer "straight forward"te bedienen zoals de amerikanen dat zeggen. het apparaat is zeer simpel te bedienen en doet alles wat het moet doen ook goed. bij de echostar 7000 zijn er veel mogelijkheden aanwezig maar deze zijn zeer complex en verstopt. je moet een echostar expert zijn zoals jij,lapke en Paperclip (moderator bij de satnerds) dat zijn om alle in- en outs van het apparaat te kennen. een gemiddelde gebruiker komt daar niet achter omdat veel van de mogelijkheden niet in de gebruiksaanwijzing staan. daar kom je alleen achter als je regelmatig op de boards komt. iemand die niet op de boarden komt zal ook niet achter de oplossing van een aantal zaken komen.

 

Bij de topfield ben je vrij vlot achter het grootste gedeelte van de mogelijkheden van het apparaat vanwege de heldere opzet van de menustuctuur.

 

zo is het voor mij nog steeds een probleem om een schotelopstelling te maken met twee vaste schotels astra/hotbird en één draaibare schotel, waarbij je dus astra/hotbird als fixed defineert in het menu en de rest als draaibaar. iets wat zeer makkelijk ging met mijn vorige echostar 3000 via. Het schijnt Lapke gelukt te zijn om dit in zijn syteem aan te geven, maar als je zijn (complexe) instructie leest hoe dat voor elkaar te krijgen..... ...het is mij in ieder geval nog niet gelukt. zo kan je bijv. in de 7000 niet twee programmas direkt na elkaar programmeren. er dient tussen de afloop van de één en het begin van de andere min. 30-45 min. te zitten anders neemt hij de tweede niet op is mijn ervaring. bij de topfield geen probleenm ook al zitten er slechts 2 min. tussen. je kan bij de echostar niet kijken naar iets wat op de harde schijf staat als hij bezig is op te nemen via de timer. dat kan uits;uitend indien je de opname met de record knop heb opgestart. dus als je met de afstandbediening de opname hebt gestart, maar niet een opname welke via de timer loopt. Bij de Topfield geen probleem. Ook heeft de 7000 veel tijd nodig om te initialiseren vergeleken met de Topfield. de harde schijf van echostar staat altijd te draaien maakt en bromgeluid in de tv kast waarin hij staat , topfield kent een slaapstand als er niet wordt opgenomen of afgespeeld draait de harde schijf niet.

 

het is niet mijn bedoeling om de echostar 7000 af te kraken maar ik bezit beide apparaten en wordt dus dagelijks geconfronteerd met het verschil in bedieningsgemak en de betrouwbaarheid (als het gaat om opnames die over de timer lopen) van de apparaten bij de 7000 is het altijd afwachten of hetgeen ik geprogrameerd heb er ook op staat.

 

Het kost mij moeite om er achter te komen waar ik nou die extra eur 450 voor betaald heb.

 

ik denk dat je een tijdje met de TF moet hebben gespeeld om achter de kwaliteit van deze machine te komen.

 

 

Greetz

 

renzie

 

De Topfield heeft voor mij echter één minpunt, hij heeft geen 36V positioner ....... ik heb zitten pielen met een V box (die van Aston en van Geotrack) maar dat beviel niet.

 

 

 

 

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Renzie,

Als je graag settings wil voor 1 draaibare met 2 vaste schotels,

dan wil ik die van mij (1 draaibaar + 4 vast), wel eens aanpassen.

Geef dan eens je mailadres op.

 

Ik ben vroeger zeer kritisch geweest voor de Echostar 3000,

maar ik vind dat ze wel naar de gebruikerskritiek geluisterd hebben

met hun EchoNAV en hun vernieuwde hardware.

 

Wel blijf ik bij mijn mening dat ze een toestel met de hardware van de 7000 zouden moeten maken,

maar dan zonder de harde schijf, zodat hij goedkoper verkocht kan worden.

 

Tenslotte, als ze mij vragen welke STB ik aanraad, dan begin ik altijd met de vraag:

moet er gedraaid worden en zo ja, dan raad ik de Echostar aan

(7000 of 3600 als het goedkoper moet),

omdat ik van DiSEqC voor draaibare schotelbesturing niet moet hebben;

je werkt m.i. dan beter met meerdere vaste schotels.

Maar ja, ieder zijn mening

 

Lapke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...