Ga naar inhoud


Digiality IRCI103 overschakelproblemen


Gast

Aanbevolen berichten

Heb hier een Digiality staan. Alle kanalen (5in1) werken, echter komt het vaak voor dat de kanalen tijdens het zappen versleuteld blijven. Soms helpt heen en weer schakelen.

Ik heb gezien dat ie zonder problemen overschakelt tussen de diverse coderingssystemen, echte niet altijd (vaak niet).

Is dit een probleem van de ontvangersoft, of kan het zijn, dat er een andere file gebruikt moet worden?

(Eigenlijk heb ik aan Seca/Irdeto/Betacrypt genoeg, echter lijkt me een kombinatie niet mogelijk)

 

Is er iemand die ook overschakelproblemen heeft gehad, met welke ontvanger dan ook, en hoe is dat mogelijk opgelost?

 

Weet ook iemand, of de software van een andere ontvanger (Deltasat o.i.d.) hierin gebruikt kan worden.

 

Tsjoe... en prettige feestdagen !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hee Satelliet, heb zojuist geprobeerd om je de patch en de originele soft en de loader te mailen, alleen werkt je hotmailaccount niet.

De patch die ik gebruik is de 4000irci_patch_8key_en_ge_it_sp_1.16.bin

 

Heb jij een idee of ik andere, wel goed zappende soft kan gebruiken?

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mad (Hu)Max

Mijn hotmail werkt wel, maar die patch is te groot om deze te versturen. Inmiddels heb ik die via ... via ook ontvangen.

Ik heb deze getest en inderdaad er zijn wel wat problemen met deze patch. Soms moet ik terug naar de zenderlijst en op "OK" drukken en dan komt die er door.

Wij zullen op een nieuwe versie moeten wachten denk ik.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb volgende getest:

Atlanta en Technosat -> patchen full compatibel laatste versie v1.64 - werken zonder problemen met 6in1

 

Digitality - werkt wel met de originele ir2ci patch van Atlanta maar weigert de v1.64 aan te nemen.

De v1.16 beschreef ik hierboven, problemen met overschakelen, soms eens terug zappen hoeft te gebeuren.

 

Setting editor full compatible met Atlanta, Technosat, Digitality en Deltasat.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook nog een griekse patch die zowel turks maar ook engels ondersteund. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de IDDigital, die dus of met de Irdeto kanalen of met de niet-simulcrypt kanalen werkt, heb ik de Digiality werkend met alle zenders ! Het probleem is dus, dat ie de ene keer vlekkeloos en snel schakelt, de andere keer pakt ie (bijna) niets. Ook het geluid komt bij verschillende kanalen vertraagd binnen. Soms kan dit wel 4 seconden duren.

Ook zie ik dat er met behulp van de settingseditor, maar ook met de afstandbediening geen mogelijkheid is om de FEC in te geven. Deze staat standaard ingesteld op auto en is m.i. niet te wijzigen.

 

Is er een slimmerik aanwezig, die me kan vertellen of bovenstaande problemen het gevolg zijn van haperende software, of kan het ook zijn dat deze problemen het gevolg zijn van de gebruikte kaartfiles. Nogmaals, ik heb de kanalen probleemloos zien werken, dus ik kan me voorstellen dat het een probleem is met de overschakeling naar een ander encryptiesysteem.

 

Wie durft?

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ja, ik heb hier die nieuwe patch, echter geeft ie steeds een ERR2 melding. Hij wil niet. Ook niet als eerst de 16 versie er op staat.

Iemand een idee, en wat die ERR2 melding betekent?

 

Groenten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mad (Hu)Max

Inderdaad, heb hetzelfde probleem. Na vruchteloos geprobeerd te hebben om eerst de originele soft, dan de v1.16 in te zetten. Heb ook getest via Win2000, Win98 en WinXP, alsook verschillende baudrates.

De connectie slaagt, maar na de start van blok 1 krijg ik ook steeds die error 2.

Heb contact opgenomen met Mr.ZzzDddd en het probleem gemeld. Ik wacht op antwoord.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een aanpassing gebeurd aan de patch v1.16, schakelprobleem opgelost, maar ik zie dat er toch nog steeds problemen zijn met het decoderen van TPScrypt. De andere coderingen lopen nu snel en perfekt.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...