satBJ Geplaatst: 25 december 2002 Geplaatst: 25 december 2002 Switches zijn voor mij een onbekend terrein. Ik heb de volgende vraag. Ooit heb ik een 5/4 switch (Zehnder ms541) gekregen 4 sat in, 1 terrestr. in, 4 tuners out. In de handleiding staat alleen voeding middels een quattroLNB hoog(digitaal) laag(analoog). Nu ik "kaartjes" verzamel wordt de noodzaak om een extra digitale receiver aan te sluiten groter. Kan ik deze switch nu ook gebruiken voor alleen digitale voeding van de tuners?
Gast Geplaatst: 31 januari 2003 Geplaatst: 31 januari 2003 Je kunt via de switch alleen digitale ontvangers aansluiten als je dat wilt analoog of 2 om 2 kan ook. Het werkt als volgt : Gebruik een 4 voudige lnbf zonder switch deze geeft als uitgangs signaal Horizontaal lage band Horizontaal hoge band Verticaal lage band Verticaal hoge band Zet deze signalen op de bijbehorende ingangen van de multiswitch, sluit evt de antenne ingang aan. ( einddoos een 3 gats doos tbv R/TV/Sat Aan de uitgang van de switch staat nu weer de hele band te beschikking zowel voor analoge als digitale ontvangers. Een enkele multiswitch gebruikt de voeding van de ontvangers andere weken met een eigen voeding naar de LNBF LET OP de ontvanger moet altijd de voeding sturen naar de multiswitch voor het schakelen dmv 13/ 18 volt en 22 khz on /off Mvg Ts.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen