Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kijk naar Astra en Hotbird op een HUMAX 5400 en een 78 cm schotel. De installatie van de schotel hebben we met een satfinder gedaan.

Nu kijk ik wel eens naar de kwaliteit van het signaal zoals de HUMAX die aangeeft. Die is dan bijvoorbeeld sterkte 60% en kwaliteit 85%

Wat zijn nu eigenlijk normale waarden?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

De waarde die jij hebt zijn prima. Veel factoren zijn belangrijk merk LNB, schotel, afstelling, weersomstandigheden en geluk. Vaak zit de sterkte tussen de 55 en 75. De kwaliteit speelt een belangrijker rol. Zelf ben ik in het bezit van een Visosat Bisatelliet. De strekte zit bij mij op 60 en de kwaliteit op 98%.

Het belangrijkste is of jezelf tevreden bent

Geplaatst:

Het hangt ook af van de transponder waarop je kijkt. Hier zitten zeer grote verschillen in.

De signaalsterkte is niet zo van belang maar de signaalkwaliteit (bit error rate) des te meer.

Ik kijk naar Astra en Hotbird op een 85cm Nokia schotel met twee 'scheelkijkende' Philips LNB's (ruisgetal 7dB), verder zit hier een Diseq. schakelaar tussen en 33 meter H125 coax.

Ter indicatie: bij droog weer heb ik op het Nederlandse pakket een signaalsterkte van 60% en een signaalkwaliteit van 98%.

Mijn ervaring is dat de Hummie begint te 'blokken' als de signaalkwaliteit onder de 20% komt.

De door jouw opgegeven waarden zijn dus ruim voldoende voor een probleemloze ontvangst!

Groet,

Nico

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.