Ga naar inhoud


belangrijk voor echostar 7000 bezitters en MM


renzie

Aanbevolen berichten

Op het board bij de satnerds gelezen dat de 7000 niet langer last heeft van het blijven hangen bij het initialiseren van de Magic module als de weerstanden R 423 en R 433 uit het moederboard worden gesoldeerd. deze zitten aan de voorzijde onder de bracket van de harde schijf. voor foto van het e.a zie homepage van de satnerds.

 

ik heb erg veel last van het bovenstaande, gebruik om die reden nu maar een freecam waar het een stuk minder mee is. ik ga in het weekend e.a uitvoeren.laat jullie weten wat het resultaat is.

 

Renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


vervalt hiermee niet de garantie van dat toestel,of kan je deze zo terug op solderen dat het niet opgemerkt wordt door een technische dienst van echostar........

 

groeten

 

yamani

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de garantie vervalt natuurlijk. Een klein beetje servicemonteur van Echostar kan zien dat eraan gesoldeerd is. verder is het natuurlijk ook nog zo dat er achterop je echostar een stickertje zit welke je bijna niet los kan peuteren zonder deze te beschadigen.

 

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even de modificatie uitgevoerd. dit is vrij probleemloos te doen mits je over de volgende gereedschappen beschikt:

1/Torx T10 schroevendraaier

2/Philips PH1 of 2 kruiskopschroevendraaier

3/klein soldeerboutje, maximaal 60 watt. GEAARD !!! (moet dus aan aarde hangen)

 

-Met de T10 Torx kan de kast worden geopend.

-Hierna de voedingsstekker en de flatcable van de harddisk losnemen.

-Met de kruiskopschroevendraaier de 2 schroeven van de harddiskbracket aan de voorzijde, en aan de achterzijde losnemen.

-Harddisk voorzichtig verwijderen, let op het ventilatortje.

 

de weerstandjes (smd) zitten aan de voorzijde van de printplaat, R423 en R433. door deze even warm te stoken met een soldeerbout kan je ze simpel verwijderen.

Mocht er kortsluiting ontstaan dan even met een beetje tinlitze de overtollige tin verwijderen.

 

Montage = omgekeerde volgorde demontage. Let er wel op dat de voedingskabel van de hdd onder de hdd door moet lopen, anders is het kabeltje te kort.

 

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat andere CI modules getest op werking na modificatie.

 

-Oude SCM modules (Aston 103, viaccess black) OK.

-Nieuwe SCM modules Euro CI hardware (Cryptoworks, Aston, Irdeto) OK.

-Irdeto Free 2.018 OK.

-Magic 1.01 OK.

 

Schadelijk lijkt de ingreep dus niet, al weet ik technisch niet wat deze ingreep doet.

 

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

Ik heb zelf een echostar 7000 en heb nooit problemen gehad met iniitialiseren. met geen enkele versie van mm.

Ik vraag mij dus wel af wie dit heeft bedacht, en wat de gevolgen zijn want die weerstanden zitten niet voor niks.

wel heb ik deze probleem met een echostar 2510 ip viacces en echostar 2110 viacces.

weet iemand of zoiets daar bij kan helpen.

 

 

mvg,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de kerstdagen de weerstanden verwijderd. Opnieuw opgestart en zie daar, geen problemen leest de MM gelijk en geeft gelijk beeld. De vraag blijft inderdaad of dit gevolgen heeft die dus nog niet bekend zijn.

ps lijkt wel of hij ook sneller schakeld tussen de coderingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zit ik met een Echostar 5000, die de hele avond steeds de problemen heeft dat het beeld bevriest en soms na 20 seconden terugkomt of de MM (penta 1.09) moet worden gereset.

Zou die truc van jullie daar ook geschikt voor zijn?

 

Twiet!

Sparrow.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal ook best voor de 5000 kunnen, al is daar de printplaat anders van. hier zal tzt ook wel de modificatie voor komen.

 

Als je beeld om de zoveel tijd wegvalt, of alleen het geluid, of beide en het komt na een aantal secoden terug dan is meestal je schotel niet helemaal lekker uitgericht. Ik heb dat ook gehad en dat was een slecht uitgerichte schotel. Deze modificatie is alleen voor het initialiseren van de magic. dus als je de ontvanger aanzet, en de magic zit met kaart in het ci slot, maar wordt niet herkend.

 

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gisteren de modificatie ook uitgevoerd en merk dat hij inderdaad sneller initialiseerd. ook via exit 1 of 2 reageerd hij nu een stuk vlotter, maar ik heb vandaag toch weer meegemaakt dat na 20 min. kijken naar cartoon network op astra via TPS het beeld in één keer wegviel en dan was exit 1 nodig om het beeld weer terug te krijgen. daar had ik nou voorheen ook vaak last van. dan had je een programma van een uur geprogrammeerd en kwam je thuis dan stond er maar 30 min op. met de freecam heb ik dat probleem niet. heb twee MM in twee verschillende ontvangers. ook een topfield. daar doen de MM het prima in. ligt dus volgens mij toch aan de 7000

 

Renzie

 

 

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de echostar 7000 gereset en opnieuw alles ingedeeld. De MM vorzien van nieuwe soft en de kaart met nieuwe f..... voorzien en??? schakelen gaat goed geen problemen meer dat hij de kaart blijft lezen, echter nog steeds (gisteravond 2 keer) probleem dat het beeld bevriest en uitvalt. Zeer irritant, terwijl dat voor drie weken geleden nog nooit voorkwam. WIE, O, Wie heeft raad advies oplossing. etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat men denk ik ook kan doen is de weerstanden overbruggen! de brug han men nadien er probleemloos verwijderen, en eventueel onopgemerkt.

 

Als je de weerstand overbrugt met een draadje wordt zijn vervangende weerstand 0 ohm .

Als je een weerstand loshaald aan 1 kant of verwijdert , wordt de weerstand oneindig hoog .

 

Deze dingen worden wel vaker door elkaar gehaald , maar het is wel degelijk een groot verschil .

 

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...