Ga naar inhoud

dreambox dood

Gast ReElDrAgOn

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toxic, ik zit parallel in dit forum met hetzelfde probleem te worstelen.

Als ik hyperterminal gebruik, dan krijg ik ook dreambox DM7000 op het terminal venstertje

Ik kan echter geen text intikken (tenminste er verschijnt niets op mijn scherm)

Moet er nog wat speciaals worden ingesteld in de hyperterminal behalve de normale 115200,N,8,1,Xoff-Xon??

Greetz van Jonas

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

De laatste instelling moet op geen/none staan.

Je moet direct na het verschijnen van DM7000 beginnen met typen volgens mij want anders werkt het niet meer.

Ik ga nu naar mijn bedje toe, maar wens je toch nog veel succes.

Als je geen flash errors krijgt en je wel nog gewoon een bootlogo op het display hebt, moet je hem volgens mij kunnen revivalen:-)

Tox.

Geplaatst:

thx, ik ga ook pitten nu!

Slaap zacht, en droom maar van veel mooie kertstvrouwtjes!

Greetz van Jonas

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

• 4 weken later...
Geplaatst:

Hoi ik weet niet hoe het verhaal verder loopt maar heb nu dus ook een dreambox die echt niet meer wil. Al het bovenstaande uitgeprobeerd(onder win2000)maar ik kom er niet meer bij. Mocht iemand hier een oplossing voor hebben dan hoor ik het graag.

Jan

Geplaatst:

hier hetzelfde probleem, doet helemaal niets meer. Stekker erin, geeneens Dream-logo.

Ook met null modem kabel geen enkele uitvoer naar Hyperterm.

Geplaatst:

Hoi Scoot,

ik kan je niet helpen met je probleem maar ik vraag me af wat je hebt gedaan,

wanneer het fout ging en of je aan een oorzaak denkt.

Welke versie gebruikt etc..

Waarom omdat andere en ik zelf ook hiervan kunnen leren...zadat we niet in dezelfde situatie komen.

Nu hopelijk heeft iemand een oplossing voor je..!

succes.

Groet Phill

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Geplaatst:

De volgende stappen zijn uitgevoerd:

nadat ik de DB ontvangen had, heb ik er beta06 ingezet (werken heen), er is nog geen harde schijf geplaatst.

Daarna heb ik als test de UCAS-beta06 eropgezet (met zijn beperkingen werken heen) en daarna de 104.5NK, werkte ook.

Na wat zappen kon hij een aantal zenders niet meer ontvangen, en dat werden er steeds minder.

Ik dacht even flash erase, opnieuw transponders inlezen. Dit had geen resultaat. Daarna dacht ik dan maar een volledige nieuwe flash (de 104.5a) er inzetten.

DreamUp gestart, connect aangeklikt, kon toen geen connectie meer krijgen met de DB. Display blijft blauw, geen logo meer te zien.

Dus DB volledig dood!!!!

Geplaatst:

Hallo helaas is onder het uploaden van een nieuwe versie software de stroom hier uit gevallen, het display gaat nog aan maar voor de rest kom ik er niet meer in, ook niet met een reset 3 knoppen induwen stekker erin en uit, kortom niets van wat ik tot nog toe geprobeerd heb werkt.

Groet,

Jan

Geplaatst:

Hallo

heel vervelend allemaal maar nu begint wel duidelijk te worden waarom

het (mogelijk) mis gaat.

bedankt voor de info..

Bij de philips is er nog iets als een oslink..zodat er weer nieuw leven in je ontvanger geblazen kan worden..

Misschien ook iets voor de DM.

Groet Phill

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Geplaatst:

bovenste van linker ingedrukt houden terwijl je hem aanzet misschien??

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Geplaatst:

Yo,

Probeer de volgende stappen:

- Hang je box via serieel aan je PC. Zorg ervoor dat alles wat je serieele poort zou kunnen gebruiken (Hyperterminal bv.) af gesloten is.

- Haal de spanning van je box en start DreamUp (dus niet de LAN-versie). Kies de juiste COM-poort, haal het vinkje bij "use network" weg en druk op "connect".

- Stop je box weer terug in de kontaktdoos.

Met een beetje geluk krijgt DreamUp kort daarna verbinding met je box. In dat geval druk je eerst op "erase", laat je hem rustig z'n werk af maken en druk je vervolgens op "flash", waarna je een nieuw image erin kunt blazen (gebruik hiervoor alleen officieele releases!). Als DreamUp de eerste keer geen verbinding krijgt, probeer het dan nog een paar keer. Verzeker je er ook van dat je serieele kabel in orde is en je de juiste COM-poort gekozen hebt. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Succes!

Grtz,

Traveller

Geplaatst:

Thanks, ik ga er morgen wel mee verder maar ik ben bang dat het geheel over is. Ook ben ik wel benieuwd hoe de dealer dit wel voor elkaar krijgt. Al met al was dit een slecht begin zaterdag in huis gehaald.

Groet,

Jan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen