Gast Geplaatst: 27 december 2002 Geplaatst: 27 december 2002 Hallo allemaal, Ik verdiep me sinds kort in de materie van vcd, divx, etc en dacht dit moet allemaal makkelijk gaan. Toch doe ik denk ik iets fout. Ik rip een dvd naar formaat vcd en brand hem op een cd rom. Daarna wilde ik hem spelen op mijn dvd speler (niet mijn computer maar mijn gewone dvd speler) maar hij deed het dus niet. Kan iemand mij vertellen wat ik fout heb gedaan, en of het zelfs wel kan om van een dvd een vcd te maken en af te spelen op een gewone dvd speler. Bij voorbaat dank, Groeten, Bert-Jan
digit Geplaatst: 27 december 2002 Geplaatst: 27 december 2002 is je home-dvd player wel geschikt voor dat formaat kan je hier checke.... http://www.vcdhelp.com/dvdplayers cu één ding is zeker, maar ik ben vergeten wat!
Psychosammie Geplaatst: 27 december 2002 Geplaatst: 27 december 2002 Inderdaad. Kan je DVD speler wel VCD aan? En die MPEG moet wel helemaal VCD compatible zijn. Als je met NERO brandt krijg een daarover een melding. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Geplaatst: 27 december 2002 Geplaatst: 27 december 2002 Ik heb dus een philips 710 (supports vcd), en via het programma dvdx een dvd omgezet naar mpg. Toen via nero op een cd gebrand en in mijn gewone dvd speler gedaan. Dit ging dus niet. Wat doe ik fout? Alvast bedankt voor de hulp. Als nero hier niet goed mee om weet te gaan, wat kan ik dan gebruiken? Bedankt, Bert-Jan
digit Geplaatst: 27 december 2002 Geplaatst: 27 december 2002 is je gewone home dvd (dus geen pc) wel compartible met die cd..? check hier http://www.vcdhelp.com/dvdplayers.php cu één ding is zeker, maar ik ben vergeten wat!
Gast Geplaatst: 27 december 2002 Geplaatst: 27 december 2002 Kan je hem afspelen op jou computer?Heb je de cd afgesloten na het schrijven (vb niet angevinkt of een multie sessie cd gemaakt) Indien je wilt rippen op een gemakkelijke manier gebruik dan vb moviejack ideaal voor beginners en split auto de film.Wil je divx omzetten gebruik dan Tmpgenc. groetjes
Gast Geplaatst: 27 december 2002 Geplaatst: 27 december 2002 volgens mij heb je de mpg rechtstreeks op cd gezet maar bij vcd\svcd moeten er nog mappen aangemaakt worden. haal je vcdimager bij www.vcdhelp.com ervanaf en maak er een bin\cue bestand van en brand hem dan bij nero bij bestand/image branden endan de cue file selecteren...succes..............
Gast Geplaatst: 27 december 2002 Geplaatst: 27 december 2002 Ja dat had ik inderdaad gedaan. Goed volgende vraag als jullie het niet erg vinden. Ik heb een film geripped en daar 2 mpg bestanden van gemaakt. Nu heb ik de vcd imager gedownload bij de mpeg input files heb ik de 2 bestanden neergezet en bij de bin een fictieve naam. Als ik nu straks wil gaan branden moet ik dan alleen de bin branden of op cd 1 de eerste mpg en de bin en op cd2 de 2e mpg en de bin? Bedankt voor jullie hulp. Fijn dat jullie zo behulpzaam zijn . Groeten, Bert-Jan
Gast Geplaatst: 27 december 2002 Geplaatst: 27 december 2002 Iedereen hartstikke bedankt het is me gelukt om een copy te maken naar vcd. Nu op naar svcd, ben benieuwd naar het verschil. Groeten
Gast Geplaatst: 28 december 2002 Geplaatst: 28 december 2002 alleen de cue/bin file heb je nodig voor te branden ... p.s.:je moet deze cue/bin file wel in de map laten staan waar je hem heb ingezet met vcdimager want in de cue file staat het pad opgegeven...succes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen