Ga naar inhoud


paswoord wijzigen dreambox.


Gast

Aanbevolen berichten

Hi,

ik volg met argusogen alle berichten die gaan over de nieuwe beta versie met nieuwe kernel,en andere berichten.Omdat ik ervaringen lees die minder goed zijn,draai ik nog steeds de 1.02 unsteable versie (of zoiets) omdat deze voor mij verlopig voldoet,en de andere niet zoveel verbeteringen bevatten,en sommigen hebben dan allerlei dingen aan de hand.Ja,ik laat de test versie's aan andere proefkonijnen over( sorry voor het gekozen woord maar kan geen andere vinden)en als ik lees dat er echt iets aan is verbeterd zal ik het dan ook doen.Je kan nu schrijven,de dreambox is er eigenlijk echt om te testen,maar na het lezen dat bepaalden hun box bijna niet meer aan de praat krijgen,zei ik bij mezelf verlopig handen af.één onderwerp sprong mij in het oog,maar als ik het al of niet kan geloven,dat laat ik in het midden was dat een ander lid schrijft dat je via telnet en internet kan connecteren met iemands zijn dreambox.daarom vroeg ik mij af als je met mijn versie het paswoord kan veranderen,en hoe je dat doet.Ik denk dat ik redelijke safe ben daar de dreambox achter een router hangt,maar men kan nooit voorzichtig genoeg zijn.Dus als iemand weet hoe je het paswoord van de dreambox veranderd,dan hoor ik het graag.Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Achter de router is het inderdaad save. Het wachtwoord is alleen te veranderen met beta 4 of lager. Vraag me niet waarom...

 

Je kunt dus beta 4 laden en dan met telnet het wachtwoord veranderen. Vervolgens je huidige software erin zetten en niet een flash erase uitvoeren. De instelling staat trouwens in /var/etc/passwd. Het wachtwoord is gecodeerd, dus dit is niet zomaar via een texteditor in te vullen.

 

Een wachtwoord veranderen doe je zo (in beta 4 of lager):

- in windows: start - uitvoeren

- telnet ipadres_dreambox

- gebruikersnaam & wachtwoord invullen

- passwd

- Je moet nou 2x het nieuwe wachtwoord invullen.

That's it.

 

Het is verstandig om het /var/etc/passwd bestand ergens anders op te slaan, zodat het terug te zetten is nadat er een flash erase uitgevoerd is. Dan hoef je dus niet steeds het wachtwoord te veranderen via telnet.

 

In nieuwere softwareversies krijg ik nadat ik 2x het nieuwe wachtwoord ingevuld heb "An error occurred updating the password file".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat de reden waarom passwd niet werkt op de dreambox is dat /etc readonly is en het command passwd een lock file probeerd te creeren in /etc. Je kan altijd op een ander Linux/UNIX machine een password maken en de 13 encrypted tekens met een editor in /var/etc/passwd plaatsen.

 

Als iemand een werkend passwd commando voor de dreambox wil hebben dan wil ik wel proberen de passwd sources op te zoeken en er een maken die een lockfile maakt in /var/etc ipv /etc (Als dit echt het probleem is).

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon het niet laten. Heb het passwd commando aangepast voor de dreambox. Voor de liefhebber is hij hier te downloaden: http://members.chello.nl/r.derksen6/dreambox/dreambox.html

 

Het is nog een site van niks, mischien zet ik er in de toekomst wel meer software op voor de dreambox die met de CDK zijn gemaakt.

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...