Ga naar inhoud


5400 bootprobleem


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een Zde hands 5400 op de kop getikt en wou de firmware updaten. De originele loader was een H1.36. Heb de update HIC10500.04 willen laden maar kreeg steed een E-Id fout? WDNOAK4.0 als soft gebruikt. De andere versie ook geprobeerd maar idem. to_0016.0600 erin gepompt en dat ging wel. Nadien gewoon HIC10500 en dat lukte ook volledig. Uitgeschakeld en weer aangezet. resultaat

--.-- en na 15 sec de klok op 00:00. Geen bootloader versie meer te zien en ik krijg ook geen download meer naar de Hummie. Ik vrees dat de bootloader de mist in is. Iemand enig idee of moeten de Flash eproms eruit om te herprogrammeren ?

Er zit wel een D connector op JP255. is dit op te lossen met een extern eprom printje zoals voor de 5400Z ? alvast bedankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De 1.36 is een oudje voor de eerste hummies. De patch is gebaseerd op de 1.37 loader dus het eea is bij jou aardig door elkaar gehusseld. De 0016.600 welke je erin gezet hebt is voor de 2.08 loader en zal dus nooit werken!!!

 

Weet je het system ID nog wel want je hebt zowel een L als een H uitvoering van de 1.36!

Probeer het eens door de originele loader 1.37 er in te zetten System ID 0016.0000 voor de L uitvoering en 0016.0400 voor de H uitvoering en dan opnieuw de patch (software kan je hier halen.

 

Probeer alles erin te zetten door de schakelaar op de achterkant te gebruiken ipv de StdBu knop.

 

Laat weten hoever je komt

 

 

 

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Als je loader weg is kun je het verder wel vergeten.

Dus ga maar niet zitten klooien heeft toch geen zin.

Andere denken er anders over maar je zal daar zelf wel achter komen.

Er is maar een oplossing voor, Flash eruit halen en met een progger handmatig proggen.

Heb je een Humax-Z dan wil het met een Z-board wel lukken.

Mocht je niemand weten kan ik je wel verder helpen met je probleem.

 

Bye HobbyMan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hobbyman,

 

Ziet er inderdaad zo naar uit. Het is dus geen Z versie maar ik dacht zo.. Wanneer het Z board wordt geplaatst moet het toch mogelijk zijn om op te booten ? de inhoud van de eproms komt dan in het ram geheugen terecht.

Alleen is het misschien niet mogelijk om via die weg de ingebouwde Flash chips terug via de pc te herprogrammeren.

Ik kan via een vriend bij een lokale groothandel terecht. Indien er geen oplossing is zullen de chips eruit moeten. ik heb wel een SMD station maar de vraag is welke moeten eruit ? en dan nog de juiste adapter vinden.

 

Alvast bedankt voor de info.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Als het geen Z is kun je het vergeten.

De Non-Z start niet met een Z-board.

 

Als je de Flash eruit haalt is het voldoende om de TE28F160C3B eruit te halen.

Als je de loader erin hebt zitten de H137 in jou geval, moet je eerst het system id goed zetten en dan de orginle firmware.

De System id wat waarschijnlijk niet goed staat moet je eerst goed zetten anders kun je niet de goede firmware erin zetten.

 

Dus eerst loader proggen in de flash (handmatig).

Dan de sytem ID goed zetten met de goede ID.hdf file.

Dan de Orginele firmware van humax HIC10500-0016-0400.hdf.

Dan jou eventule patch, en dan werkt de humax weer als vanouds.

Als je daar verder geen ervaring mee hebt kun je het beter laten doen.

Zou zonde zijn van je humax als het fout gaat.

 

 

Good Luck Suc6

 

HobbyMan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...