Ga naar inhoud

Overschakelprobleem Digiality

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb deze melding ook al in overige ontvangers staan, echter krijg hier geen antwoord op. Ik ben echter van mening dat hier mensen rondsnuffelen die me een antwoord kunnen geven:

Ik heb eeb Digiality IRCI103 staan met patch (twee verschillende patches). Alle zenders werken, de nederlanders, C+, 16/9 en Studio, Premiere etc.

Het probleem is nu dat ie niet vlekkeloos overschakelt tussen de zenders. Soms pakt ie ze, soms niet. Vooral Ned1-3 hebben dit probleem.

Kan iemand me vertellen of deze overschakelproblemen tussen de encryptiesystemen een gevolg is van verkeerde kaartfiles, of van een niet goed werkende ontvangersoft.

Is het ook mogelijk om met een kaartfile aan te geven in welk coderingssysteem een kaart benadert dient te worden. Bijvoorbeeld Nederland1 als eerste benaderen met Irdeto en niet met Seca?

Nou, hopelijk is er iemand die me hier een antwoordje op kan geven.

Groeten en vast bedankt (+ fijne jaarwisseling iedereen)

Geplaatst:

Ik ken de digitaly niet, maar het lijkt op een software probleem. Probeer eens wat verschillende filesets.

Je ontvanger lijkt me er een met een interne Irdeto cam, hierop zal Irdeto dus voorrang hebben over Seca. Je moet dus een Irdeto based file hebben en niet een Seca based (zoals kuba) alleen als je met een fun werkt.

Fred

Rebox RE8500 V2.11.34

Geplaatst:

Hij is inderdaad Irdeto hardwired. Ik gebruik bijvoorbeeld Humax of IDDigital files welke ook standaard Irdeto zijn.

Is het mogelijk om met bijvoorbeeld ISVEdit de voorkeur voor coderingssysteem aan te geven?

Ik begrijp dus dat het niet soepel overschakelen naar een ander encryptiesysteem echt firmwarematig is..... niet?

Wel erg vreemd, dat als je hem lang genoeg op een zender laat staan dat dan de mogelijkheid bestaat dat ie alsnog overschakelt.

Ik ben nog niet helemaal tevreden....

Ienmand nog suggesties?

Groeten

Geplaatst:

Het is niet geheeld softwarematig, ik heb soortgelijke problemen gehad met de laatste patch versies voor de humax, bij schakelen tussen seca en irdeto (op een GW met Irseto) vaak hangers bij vroegere versies van de patch niet!.

Nu gebruik ik een FUN en heb echt nooit geen hangers meer, het is dus een combi tussen patch en kaart.

Bij ISVedit kan je volgends mij niet het voorkeur systeem aangeven, wel zou je bijvoorbeeld de Irdeto zijde van C+ kunnen laten vallen en dit volledig over Seca nemen.

Eventueel (en dit gok ik echt) kan je de patch erop aanpassen welke systemen hij gebruikt. Dit denk ik omdat ik bij de franse kanalen gewoonlijk via Seca door krijg na het downloaden van een hdf file hij eerst op Viacces 'kijkt' en niet meer op Seca. Maar hoe dit moet zou ik je niet kunnen vertellen, maar wellicht is er een ander die daar meer over weet.

Rebox RE8500 V2.11.34

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen