Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb gisteren een complete set gekocht (Humax 5400z, Triax 88cm) met 2 LNB's. Welke LNB moet ik aansluiten voor de Astra sat. en welke voor de Hotbird sat.? De linkse of de rechtse? Ik weet dat in de Humax de Astra als sat. A staat ingesteld en dus de Hotbird op B. Maar hoe moet ik het aansluiten? De Astra de linker?

Bij voorbaat dank!

Klokkie

Geplaatst:

7 uren geleden heeft iemand, in deze rubriek, antwoord gegeven op deze vraag door een link te plaatsen naar een posting waar alles zeer uitgebreid uitgelegd wordt.

Met name Gerdy's tekeningen zijn zeer duidelijk.

Groeten

Satori

<small>[ 08-05-2002, 23:29: Bericht gewijzigd door: Satori ]</small>

Geplaatst:

Zit ik heel verhaal te schrijven over dubbele lnb's zie ik dat je twee losse lnb's hebt.

Het lijkt mij dat je een switch moet hebben om je twee lnb's aan te sluiten. En ligt er maar net aan welke lnb jij op A aansluit en welke op B

Ik zou de astra kop op A zetten zodat je niets meer hoeft te veranderen in je humax.

Als je aan de achterkant van de schotel staat dan moet de rechtse lnb voor Astra zijn.

hier de tekening van Gerdy http://members.lycos.nl/ghr/AH.jpg

<small>[ 09-05-2002, 01:17: Bericht gewijzigd door: alanS ]</small>

Geplaatst:

Bedankt voor de uitleg. Jullie hebben me echt geholpen. Sorry dat ik die eerste vraag niet gezien heb over het plaatsen van een schotel.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.