Ga naar inhoud


Ontvangst van niet standaard transponders met 9500


Gast bammetje

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje op zoek geweest naar feeds van livecams e.d. Het probleem is echter dat ik zenders die niet op de voorgeprogrammeerde transponders in de samsung zitten niet kan ontvangen.

Ik kreeg van iemand de tip voor de volgende freq: freq 12540V FEC 7/8 Symb 4650 Op 23.5 Oost

Als ik m'n schotel op deze kopernikus richt krijg ik een uitstekend signaal op een aantal transponders en op de rest helemaal niets. Nog geen enkel blokje.

Ik denk dus dat niet m'n ontvangst het probleem is maar een de setting van m'n receiver. Ik heb een samsung lnbf die netjes rechtop in het houdertje staat (dus met de coax recht naar onder) de hoogte van de schotel is ook ok, het systeem is disecq 1.2 draaibaar. Zou iemand voor mij eens kunnen proberen de bovengenoemde zender met een samsung 9500 op te zoeken en vertellen wat zijn instellingen zijn? Ik denk namelijk dat er iets niet goed staat bij m'n lnbf settings of dat ik op de verkeerde manier scan. Help mij aub...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de zender Feratel Wetterstation bedoelt en dat denk ik want lyngsat geeft dezelfde gegevens als jij dan kan het best zijn dat er alleen signaal is op de bekende uitzendtijden van 05.30-14.00 uur en dat ze daarbuiten geen datastream hebben.

Ik ontvang hier helaas ook niets van die zender maar das eigenlijk niet zo gek met een 60 cm die vast uitgericht staat op het extremesports /avante club einstein pakket..

Ben bang dat er minimaal 1m-1.20 voor nodig is gezien de specificaties

Vu+duo2 , Xtrend 4000 ontvanger met Pli4.0..,PopcornHourA-200, A-100 en AppleTV3,

CDS en Ziggo kaart...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou hier moeten gaan om de feeds die te zien zijn op de belgische zenders. De feratel zit volgens mij op de w2.

Ik vind het alleen zo vreemd dat ik 2 transponders pak die een gigantisch sterk signaal afgeven op de 23.5 oost en de rest helemaal niets. Zit er zo ontzettend veel verschil in het zendvermogen van de verschillende transponders??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry heren (en evt dames), het is inmiddels opgelost.

Het had toch te maken met de uitzendtijden. Ik heb een blakend signaal op de feratel zenders op de kopernikus.

Ik dacht dat er ook signaal zou zijn wanneer er geen beeld op de zender stond maar dat is dus niet het geval. Uit energiebesparing overwegingen neem ik aan...

In ieder geval bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...