Ga naar inhoud


palplus niet door tp 300 ci pro ondersteunt ?


kbijl

Aanbevolen berichten

LS

Ik heb een topfield 300 cipro en een philips matchline tv 100 hz en palplus uitvoering, nu kom ik tot de conclusie dat palplus uitzendingen niet ondersteund worden door de ontvanger, dit omdat ik op bv ned1 zie dat het een palplus uitzending is maar de topfield een 16:9 geeft met boven en onder een zwarte rand (dus hij geeft geen palplus uitzending door) of het ik wat verkeerd ingesteld staan ?

Dreambox 7020 Gemini 4.20

Link naar reactie
Delen op andere sites


PAL Plus is een analoge standaard als toevoeging op PAL. PAL Plus is altijd breedbeeld, want in de zwarte vlakken boven en onder het beeld zit nou net de PAL Plus informatie verstopt. De TV voegt deze extra info bij het zichtbare beeld en zo wordt de beeldkwaliteit beduidend hoger.

 

Via de satelliet, althans waar jij naar kijkt, versturen ze digitale MPEG2 signalen die niets meer met PAL te maken hebben, behalve dan dat de signalen een bepaalde resolutie hebben en een bepaalde framerate.

Je zal dus nooit PAL Plus uit je ontvanger krijgen.

 

Je moet je TV icm een digitale satelliet ontvanger beschouwen als een monitor. Het TV deel, w.o. ook de PAL Plus electronica, gebruik je dan niet.

 

CU

 

Urkie

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo urkel

 

bedankt voor je info, maar mijn reactie was ....of men nu een gewoon pla signaal in code omzet of een palplus signaal ...het maakt voor het decoderem niet uit volgens mij. maar ala verkeerd gedacht merk ik wel. TNX voor de info !

Dreambox 7020 Gemini 4.20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het PalPus Schakelsignaal zit net als Teletext verwerkt in de eerste beeldlijnen. Bij DVB uitzendingen is de teletext info gescheiden van het beeld. Bij de huidige DVB (NL) uitzendingen wordt het Palplus signaal niet meegestuurd. Zou dit wel zo zijn dan zou je theoretisch minimaal een

DVB Box moeten hebben die de Teletext info weer in het video signaal meestuurd.

Het heeft overig weinig zin om het Palplus schakelsignaal mee te sturen omdat DVB het PalPlus systeem NIET ondersteund. De Meeste Breedbeeld TV's herkennen de zwarte balken wel en schakelen alsnog (redelijk snel) over op breedbeeld (Tenminste mijn JVC)....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar een standaard PAL TV signaal kijkt van een redelijke kwaliteit, dan moet je al snel concluderen dat het beter kan. PAL Plus levert die verbetering.

 

Vergelijk dit nu eens met een DVD. Ik weet zeker dat een goede DVD kwaliteit zeker net zo goed is als een PAL Plus signaal.

 

Op de satelliet zijn er stations die in (bijna) DVD kwaliteit uitzenden en zo dus vergelijkbaar zijn met de kwaliteit van een PAL Plus uitzending. Het aantal beeldlijnen even buiten beschouwing latend.

Er zijn ook genoeg stations die met een veel mindere kwaliteit uitzenden zoals Eurosport en niet eens in de buurt komen van een PAL Plus uitzending.

 

Het is en blijft een gecomprimeerd digitaal signaal. MPEG artefacts zijn bijna altijd te zien als je weet waar je op moet letten. Analoge TV signalen van broadcast kwaliteit zullen altijd beter zijn dan een gecomprimeerd digitaal signaal waarbij altijd wat informatie verloren gaat. Het zijn immers lossy compressie technieken.

 

Even terugkomend op jouw vraag. Tot nu toe zijn er zover ik weet geen satelliet ontvangers die een PAL Plus signaal uitsturen en de stations sturen ook geen signalen mee waarmee eventueel een PAL Plus signaal mee te maken is.

 

CU

 

Urkie

3xDM800

1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's

1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...